کود ورمی کمپوست - Vermicompost

کود ورمی کمپوست

آخرین مقالات

کود ورمی کمپوست

کود ورمی کمپوست  یک کود مرغوب و باکیفیت است و از طریق ترکیب کردن موادی به دست می‌آید که ترکیب آن، برای انواع مختلف گیاهان مفید است .   به عبارت بهتر این کود، در اثر عبور مداوم مواد آلی در حال پوسیدن از دستگاه گوارش کرم‌های خاکی و دفع این مواد، به دست می‌آید و از این رو، دارای انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌باشد که گیاهان  به آن نیاز دارند .

کود ورمی کمپوست - Vermicompost

کودهای ورمی کمپوست کاملا طبیعی و ارگانیک هستند.

مهم‌ترین خصوصیت‌های کود ورمی کمپوست، این است که برای تولید آن  از هیچگونه مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و به صورت طببیعی تولید می‌شود و این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد چرا که استفاده از مواد شیمیایی علاوه بر این که باعث کاهش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود، اثرات مخرب آن نیز بر گیاه و محیط باقی می ماند.

کودهای ورمی کمپوست  قابلیت اصلاح خاکهای شور را دارند.

یکی از مزیت‌های کود ورمی کمپوست، این است که حالت اسفنجی دارد و می‌تواند آب را برای مدت زمان زیادی در درون خود نگاه دارد،  به همین دلیل برای حاصلخیزی خاک و اصلاح خاکهای شور استفاده می شود.

کود ورمی کمپوست از رشد علفهای هرز در مزارع کشاورزی جلوگیری می کند.

 کود ورمی کمپوست  مانع  از رشد علف‌های هرز  در مزارع کشاورزی و باغات میوه می‌شود. در حالی  که اکثر کودهای طبیعی باعث افرایش رشد علف‌های هرز می‌شوند و در نتیجه باعث می‌شوند که کیفیت محصولات کاهش پیدا کند.

کودهای ورمی کمپوست به دلیل فاقد بو برای گلدان های داخل منزل استفاده می شود.

 کود ورمی کمپوست، به دلیل فاقد بو بودن از آن  برای گلدان‌هایی استفاده کنید که در داخل منزل  قرار دارند، علاوه بر اینکه به دلیل طبیعی بودن ساختار خاک و کیفیت رشد گیاه را افزایش می دهد.

در مورد گل زاموفیلیا بیشتر بدانیم 

نحوه‌ استفاده از کود ورمی کمپوست

قبل از استفاده از آن، باید آن را با خاک مخلوط کنید و قبل از کاشت نهال یا انجام بذر پاشی، از آن استفاده کنید و در مورد میزان استفاده از آن نیز می‌توانید جهت نتیجه بهتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

کود های ورمی کمپوست تقویت کننده بذر گیاهان در زمان  کاشت می باشد.

کود ورمی کمپوست یک اصلاح کننده و تقویت کننده خوب بذر در  زمان  کاشت می باشد، زیرا غنی از مواد مغذی است و به رشد گیاهان جوان کمک می کند. اگر گیاه  را در داخل منزل می کارید به راحتی به محیط کاشت اضافه کنید. اما  برای کاشت بذر در فضای باز، کودهای ورمی کمپوست  را در امتداد حفره کاشت بذر  بپاشید.

کود ورمی کمپوست - Vermicompost

ورمی کمپوست و گیاهان آپارتمانی

ورمی کمپوست یک بسیار مفید  برای گیاهان آپارتمانی هستند،  زیرا می توانید این کودها در تمام طول کاشت گیاه استفاده کنید. می توانید  مقدار کمی خاک گلدان را از گلدان گیاه کم کنید و به جای آن  مقداری  کود ورمی کمپوست به مقدار 1/4 تا 1/2 فنجان  را در گلدان بپاشید .

مقدار استفاده از کود ورمی گمپوست بر اساس اندازه گیاهان تنظیم می شود.

مقدار کمپوست ورمی مورد نیاز برای هر گیاه به اندازه و نوع گیاه بستگی دارد. به طوریکه از حدود 100 گرم ورمی کمپوست برای هر گیاه کوچک تا متوسط یا 200 گرم برای گیاهان بزرگتر استفاده کنید.  همچنین می توانید مقدار دوز  مورد نیاز را با توجه به نیازهای خاص گیاهان خود تنظیم کنید.

سخن پایانی

کشاورزان و باغداران عزیز اگر  به دنبال راهی برای افزایش کیفیت محصولات خود هستند و قصد دارید در پایان فصل  برداشت کمترین خسارت را داشته باشید می توانید از کودهای ارگانیک ورمی کمپوست برای محصولات خود استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات در مورد نحوه و زمان مصرف  این کود   می‌توانید با  کارشناسان  ایرانکود مشورت کنند  تا متخصصان ما  بهترین تدابیر را  برای محصولات شما ارائه دهند.

اشتراک گذاری