کالمکس

کود کالمکس برای آلبالو

آخرین مقالات

کود کالمکس برای آلبالو

کود کالمکس به دارا بودن عناصر مغذی  برای  رشد درختان گیلاس ضروری می باشد. کود کالمکس به تقویت دیواره سلولی کمک می کند و تخریب دیواره سلولی را کاهش می دهد.

نقش کود کالمکس  برای درختان آلبالو

کود کالمکس دارای عناصر مغذی کلسیم می باشد که برای ساخت دیواره سلولی گیاه ضروری است. همچنین این کودباعث افزایش عملکرد آلبالو می شود. چرا که در اثر کمبود کلسیم رشد سلولی گیاهان کاهش و تغییر در رشد ریشه‌ها، برگ‌های تازه جوانه زده و شاخه‌های درخت ایجاد می‌شود. همچنین سلول‌هایی که کمبود کلسیم دارند بیشتر در معرض حملات حشرات قرار می‌گیرند،  بنابراین  رشد بافت‌های گیاهی  در برگ و ساقه مختل می شود.

کود 10 52 10 برای آلبالو

در مورد کودهای فسفیت پتاسیم بیشتر بدانیم 

از علائم رایج کمبود کود کالمکس برای آلبالو

صورت کمبود این کود برگهای درخت آلبالو  تغییر شکل پیدا می کنند، سوختگی در نوک برگ‌ها و نوک ریشه ایجاد می‌شود. گیاهان با کمبود آن  محصولات بی‌کیفیت تولید می‌کنند و ماندگاری محصولات را روی درختان و گیاهان کاهش می دهد.

کاربرد کود کالمکس برای آلبالو

کود کالمکس برای آلبالو به عنوان محلول استفاده می‌شود و فرم پودری آن نیز در آب حل می‌شود. استفاده از این کود در محلول باعث افزایش جذب کلسیم توسط گیاه می‌شود.

مزایای استفاده از کود کالمکس برای آلبالو

کمک به تشکیل سلول‌های گیاهی و همچنین خنثی سازی اسیدهای مضر و سم‌زدایی گیاهان

افزایش  متابولیسم گیاه و کمک به تولید پروتئین است و جزء اصلی رشد گیاه محسوب می‌شود.

مقاومت گیاهان به گرما و استرس گرمایی زیاد

زمان مناسب برای استفاده از کود کالمکس برای آلبالو

بهترین زمان استفاده از کود کالمکس برای آلبالو در ابتدای رشد آن‌ها می‌باشد، زیرا کلسیم در این مرحله به تثبیت سلول‌های رشد کمک می‌کند و از پوسیدگی شکوفه‌های میوه‌ها و همچنین از تجزیه و فساد محصولات جلوگیری می‌کند. علاوه بر کلسیم، اسید آمینه باعث افزایش رشد محصولات می‌شود.

میزان و مقدار مصرف کود کالمکس برای آلبالو

کود کالمکس برای آلبالو را می‌توان به صورت اسپری تهیه کرد و روی گیاهان و محصولات پاشید. استفاده از کود کالمکس برای آلبالو در درمان و پیشگیری از پوسیدگی شکوفه‌های میوه، لکه‌های بسیار موثر است. استفاده از 1.59 کیلوگرم کود کالمکس برای آلبالو در زمینی به مساحت 30.48 متر برای کشت آن مناسب است.

اشتراک گذاری