خاکستر برای درخت گردو

خاکستر برای درخت گردو

آخرین مقالات

خاکستر برای درخت گردو

خاکستر حاصل از سوزاندن چوب یا گیاهان علفی خشک دارای مواد مفید معدنی زیادی است. بهره گیری از خاکستر در قدیم برای تقویت درختان گردو انجام می گرفت. همین امر موجب می شد تا رشد درختان گردو بهتر صورت پذیرد. خاکستر میزان زیادی از کلسیم و پتاسیم برای باروری و تولید محصولات اصل و ارگانیک را در خود دارد. وجود این مواد مغذی سبب می شود تا PH  خاک به خوبی کنترل شود. همچنین به سرعت جذب درختان می شود.

خاکستر برای درخت گردو

فواید خاکستر برای درختان گردو

اگر به خاک  درختان گردو خاکستر اضافه شود، مواد غذایی لازم  در اختیار درختان گردو قرار می گیرد. در این صورت میوه دهی گردو افزایش می یابد. به علت بالا بودن خاصیت اسیدی در خاک، امکان دارد درختان گردو رشد خوبی نداشته باشند، با استفاده از بقایای سوزاندن چوب مقداری اسیدیته خاک به علت وجود عنصر کلسیم به تعادل می رسد.

نحوه استفاده از خاکستر برای درختان گردو

 خاکستر را در پای ریشه درختان گردو بریزید تا بتوانید آفات و حشرات را از بین ببرد، بهتر خاکستر از سوزاندن زغال سنگ یا چوب  تهیه شود. استفاده از این ترکیب سبب می شود تا اکسیژن به مقدار بیشتری در لایه‌‌های خاک نفوذ کند،  در نتیجه میکروارگانیسم‌‌های مفیدخاک بهتر می توانند به تنفس خود ادامه بدهند.

برای افزایش کارایی  پتانسیل خاکستر چوب به عنوان کود، آن را به طور مساوی در اطراف پایه گیاهان خود توزیع کنید. این روش تضمین می کند که مواد مغذی ضروری در خاک نفوذ کرده و به راحتی در دسترس ریشه ها قرار می گیرند.

گنجاندن در خاک: برای یک رویکرد یکپارچه تر، خاکستر چوب را به میزان 1 فنجان در هر 10 فوت مربع در خاک مخلوط کنید. این اجازه می دهد تا مواد مغذی به طور مساوی در سراسر خاک پراکنده شوند و به نفع همه گیاهان در منطقه باشد.

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

 

زمان مصرف خاکستر برای درختان

 بهترین زمان استفاده از خاکستر در فصل بهار و قبل از رشد میوه های گردو‌‌ است تا مواد تغذیه ای مفید برای شکل گیری میوه برای  تامین شود. تولید میوه‌‌ها قوی و پر از خاصیت باعث تغذیه درست و اصولی برای درختان گردو است. نباید خاکستر را در روزهایی که هوا بارانی است استفاده نمایید. در هنگام وزش باد و یا رطوبت در هوا اضافه کردن خاکستر مناسب نیست.

اشتراک گذاری