کود کامل 10Xshock برای نخل

کود کامل ده ایکس شوک برای نخل

آخرین مقالات

کود کامل ده ایکس شوک برای نخل

درختان  نخل در صورت کاشت  در محل مناسب و مراقبت اصولی،  رشد بسیارخوبی خواهد داشت.  یکی از اجزای حیاتی مراقبت از درخت نخل، کوددهی  مناسب است. درختان نخل به کود مغذی ده ایکس که دارای ترکیبات مناسب مانند نیتروژن ، پتاسیم ، منیزیم منگنز  و آهن  می باشد، نیاز دارد.

کوددهی درختان نخل جوان با کودهای ده ایکس شوک

نخل های جوان را زمانی کوددهی کنید که برگ های آن رشد کرده باشد، به طور کلی این  درختان را تا 6 ماه اول پس از کاشت کوددهی  نکنید.

زمان کوددهی درختان نخل با کودهای ده ایکس

کوددهی درختان نخل با کودهای ده ایکس  را  باید  سه بار در سال انجام دهید، زمانی که نخل  نیاز به کوددهی دارد.  شایع ترین کمبود مواد مغذی در درختان نخل کمبود   پتاسیم است که می توان کمبود این مواد مغذی را با کودهای ده ایکس که دارای پتاسیم هستند جبران کرد.  بهتر است این درختان را در ماه های فروردین و شهریور کوددهی کنید.  کوددهی را دو ماه قبل از  اولین  یخبندان در منطقه  محل کاشت  متوقف کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کود کامل 10Xshock برای نخل

نحوه کوددهی نخل با استفاده از کود شوک ده  ایکس

کودهی ده ایکس شوک را بهتر پای درختان ریخته شود، تا مواد غذایی مفید از طریق ریشه به سایر قسمت‌های درخت برسند. اما  در روش محلول پاشی، تمام شاخه و برگ‌های نخل  باید به کود آغشته شوند. بهترین زمان برای انجام کوددهی به روش محلول پاشی، اوایل صبح یا بعد از ظهر است.

میزان مصرف کود شوک ده  ایکس برای نخل

 میزان مصرف کود ده ایکس برای نخل به  سن درخت، نیاز ریشه و خاک، میزان تولید محصولات، بافت خاک بستگی دارد. در روش کوددهی آبیاری باید از 10 لیتر کود در هر هکتار و در روش محلول پاشی از 5 لیتر کود در 1000 لیتر آب استفاده شود.

کود کامل ده ایکس شوک برای  درختان نخل یکی از غنی ترین کودهایی است که تمام باغداران می‌توانند با خیال راحت از آن بهره بگیرند و در سریع‌ترین زمان ممکن نتایج خوبی برای درختان نخل  بدست می آید. دقت داشته باشید این کود بی‌نظیر باید به صورت مرغوب از مراکز معتبر تهیه شود. کودهای ده ایکس شوک ترکیبات نانو و ارگانیک دارند که به راحتی در گیاهان قابل جذب هستند.

اشتراک گذاری