بهترین کود برای درخت زرد آلو

بهترین کود برای درخت زرد آلو

آخرین مقالات

درخت زرد آلو در نواحی گرم دارای مقاومت و رشد مطلوبی است. میوه‌ی حاصل از این درخت بسیار خوش‌طعم و سرشار از ویتامین است.  این میوه خوشمزه ابتدا در مناطقی از شمال سیبری و کشور چین کشت شد و در اوایل قرن میلادی به آسیا و اروپا راه یافت.  زرد آلو در مناطق بسیار سرد در زمستان، از بین می‌رود.

بهترین کود برای درخت زرد آلو

بهترین کود برای درخت زرد آلو

برخی از باغداران قبل از کاشت درخت زرد آلو، در هر یک هکتار حدود 20 تن کود دامی پوسیده روی سطح زمین پخش می‌کنند و بعد شروع به شخم زنی می‌کنند. استفاده از کودهای شیمیایی دارای پتاسیم و کلسیم نیز برای تقویت درخت زرد آلو  مناسب است.از کودهای ازته نیز می‌توان دو بار در سال استفاده کرد. مرحله اول فصل بهار با استفاده از روش چالکود و مرحله دوم در زمان رسیدگی   میوه درخت با استفاده از روش محلول پاشی می باشد.

 

انواع بهترین کود برای درخت زرد آلو

کمپوست

درخت زرد آلو در خاک مرطوب که با مواد آلی غنی شده و دارای زهکشی بالایی است، رشد بسیار مطلوبی دارد. با اضافه‌کردن مقداری کمپوست و یا کود دامی نیاز درخت برطرف می شود.

مالچ آلی

مالچ برای رشد درخت زرد آلو بسیار مهم است. این ماده باعث تبخیر کمتر رطوبت می شود.  در شرایط آب و هوایی گرم، استفاده از مالچ نتیجه مطلوبی می‌دهد.

کود دامی 

درخت زرد آلو در فصل بهار نیاز دارد تا یک بار توسط کوددامی  تغذیه شود. این نوع درخت به کود حیوانی ارگانیک  واکنش خوبی نشان می‌دهد.

درخت زرد آلو دارای میوه شیرین و خوش طعم است. برای همین علت برای رشد بهتر و عملکرد بالا بهتر است از کودهای آلی و ارگانیک شوک استفاه کنید. کودهای شوک ضمن طبیعی بودن، باعث بهبود ساختار خاک نیز می شود. در صورت سفارش به راحتی می توانید با شماره درج شده در همین صفحه ارتباط بگیرید.

اشتراک گذاری