کود شوک 10 ایکس

کود شوک ده ایکس

آخرین مقالات

کود شوک ده ایکس

شوک ده ایکس کاملترین کود کشاورزی ایران است با دارا بودن 10 عنصر حیاتی برای تمامی گیاهان.

این عناصر شامل کودهای ماکرو و میکرو، پرمصرف و کم مصرف میشود.

ترکیبات این عناصر در شوک 10 ایکس شامل سه عنصر ازت، فسفر و پتاسیم که در دسته ی کودهای ماکرو و کامل جای دارند و 7 عنصر دیگر که شامل تمامی ریز مغذی ها و عناصر کم مصرف است به ترتیب عبارتند از : اسید هیومیک، اسید فولویک، آهن، کلسیم، جلبک دریایی، اسید آمینه و بور میباشد.

اسید هیومیک موجود در شوک ده ایکس به منظور اصلاح خاک کاربرد دارد. هیومیک برای تنظیم پی هاش خاک مناسب است و همچنین برای جلوگیری از شوری خاک مورد استفاده قرار میگیرد. جلوگیری از سله بستن خاک از دیگر وظایف هیومیک اسید است.

فولیک اسید موجود در شوک 10 ایکس یک کود نیست. معمولا فولیک اسید به صورت آبیاری و محلول پاشی استفاده می شود. فولیک اسید عناصر موجود در خاک را که غیر قابل استفاده برای جذب توسط ریشه گیاهان است را تجزیه میکند و از طریق ریشه توسط خود به تمامی اندام های گیاهان می رساند. معمولا در خاک هایی که مسمومیت یک عنصر دارد را به شدت توصیه میکنیم و بیشترین تاثیر آن توسط آبیاری یا همان مصرف خاکی ( تزریقی ) است.

ازت موجود در شوک 10 ایکس معمولا به منظور افزایش زیاد رشد رویشی استفاده می شود ولی درصد آن کم است برای جلوگیری از مسمومیت استفاده بیش از حد.

لازم است بدانیم که ازت موجود در شوک ده ایکس به صورت نیتریت است و مزایای نیتریت بیش از معایب آن است.

فسفر موجود در این کود معرکه از جنس فسفیت است و علاوه بر خاصیت ریشه زایی خاصیت قارچکشی نیز دارد.

پتاسیم موجود در این کود به منظور افزایش گلدهی در باغات زود به خوشه رفتن در غلات و افزایش تناژ در محصولاتمان کاربرد دارد.

جلبک دریایی که از جنس آلجینیک اسید است برای حفظ طراوت و شادابی و همچنین طعم و مزه در میوه ها کاربرد دارد.

اسید آمینه به منظور جلوگیری از تنش استفاده می شود. تنش شوری، خشکی، گرما و سرما.

آهن عنصری که رنگ برگ ها را تیره میکند و معمولا زمان کمبود آهن در گیاهان رگبرگ ها سبز بوده و الباقی برگ زرد می شود. مصرف آن بر روی مرکبات بجز لیمو ترش باعث شیرین تر شدن مرکبات بخصوص نارنگی و پرتقال می شود.

کلسیم باعث افزایش استحکام اندام های گیاه می شود در پسته، فندق، باداو و گردو کاربرد فراوانی دارد و جلوگیری از پوچ شدن و سیاه شدن مغز میوه میکند.

بور باعث تشکل و استحکام دیواره های سلول گیاه می شود و همچنین در مصرف خاکی باعث افزایش جذب فسفر و پتاسیم می شود. عنصر بور برای عالی شدن خوشه درختان پسته کاربرد فراوان دارد.

طریقه مصرف شوک 10 ایکس :

تمامی کود های شوک از جنس نانو هستند و توسط پلیمر های خیلی ریز تشکیل شده اند. این پلیمر ها در دو دسته صنعتی و ارگانیک قرار میگیرند که شوک ده ایکس توسط پلیمر های صد در صد ارگانیک ساخته شده است.

در مصرف خاکی بین 5 الی 20 لیتر در هکتار و در مورد محلول پاشی بین 2 الی 10 لیتر در 1000 لیتر آب قابل مصرف است و نکته حائز اهمیت اینست که شوک ده ایکس به هیچ عنوان سوزندگی ندارد.

مد نظر ما در حالت مه پاشی اینست که حداقل در هر هکتار 2 لیتر مورد استفاده قرار بگیرد.

معمولآ طی دو روز الی یک هفته تاثیر این کود معجزه آسا را خواهیم دید.

در گلخانه ها مدت زمان تاثیر آن در کمتر از یک روز است.

چرا شوک ده ایکس؟

اگر با صرف نظر از ارگانیک بودن و نانو بودن آن به این مسئله توجه کنیم گرد هم آوری این ده عنصر چندین برابر قیمت بیست لیتری شوک ده ایکس هزینه بر است.

بیست لیتری های کود های شوک وارداتی هستند و در ایران توسط تیم مجرب به صورت یک و پنج لیتری پک می شوند.

کلیاتی در مورد کودهای شوک:

برند شوک توسط مهندس کاظم شهرکی نسب وارد می شود. مهندس شهرکی نسب کارشناس ارشد کشاورزی است که چندین سال سابقه فعالیت در کشور افغانستان را دارد. کود های شوک توسط سازمان ملل تولید شده و در اختیار کشاورزان در افغانستان قرار میگیرد.

کودهای شوک تقلبی به وفور در ایران یافت میشود و معمولا هر برند اصلی نوع تقلبی آن موجود است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کود های شوک همچنین خرید کالای اصلی و مشاوره رایگان با مهندس شهرکی نسب همراه باشید.

اشتراک گذاری