تاثیر کود ۱۰xشوک بر پالونیا

تاثیر کود ده ایکس شوک بر پالونیا

آخرین مقالات

تاثیر کود ده ایکس شوک بر پالونیا

پالونیا یک درخت زینتی با رشد سریع است. پالونیا از درختان  است که در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا بیشتر کشت می شود.  درخت خزان کننده است که برگ های آن در پاییز شروع به ریزش می کند و در بهار برگ های جدید ظاهر می شود. از این درخت برای زیباسازی فضای باز استفاده می شود. از  ویژگی هایی این درخت  مقاومت بالایی در برابر کم آبی است.

تاثیر کود ۱۰xشوک بر پالونیا

 

مزایای کوددهی درختان پالونیا با کود ده ایکس شوک

کوددهی منظم در این درختان سلامت کلی درخت را افزایش می دهد.با تامین مواد مغذی لازم رشد درخت قوی تر و در شرایط سخت مقاوم تر است.

زمان کوددهی درختان پالونیا با کودهای ده ایکس شوک

درختان پالونیا را با کودهای ده ایکس شوک چندین مرتبه در سال کوددهی کرد.اولین بار در اوایل و اواسط زمستان باید انجام شود. در تابستان و اوایل بهار این درختان را کوددهی نکنید، چون در این زمان هوا گرم و خشک است و به کوددهی عکس العمل خوبی نشان نمی دهد.

نحوه کوددهی درختان پالونیا با کودهای ده ایکس شوک

برای کود دادن درختان با کودهای ده ایکس  شوک  کود را در زمان مناسب روی خاک بپاشید. این کودها به سرعت جذب و ماندگاری بالایی دارند. بهتر است قبل از استفاده از کود، درخت را کمی به آرامی آبیاری کنید.همچنین می توانید کود را اطراف یا پایه نیز بریزید.

درختان پالونیا را زیاد کوددهی نکنید، زیرا کوددهی بیش از حد به خصوص در زمان نامناسبی باعث آسیب به درختان می شود. همچنین در مصرف زیاد کود، برگها قهوه ای رنگ شده  و رشد درخت متوقف می شود.  از سوی دیگر، ممکن است کود بیش از حد باعث شود که درخت پالونیا باعث رشد زیاد آن می شود، در نتیجه درختان ضعیف و از بین خواهند رفت. شما کشاورزان عزیز جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری