خرید کود شیمیایی از کارخانه

نحوه خرید کود شیمیایی از کارخانه

آخرین مقالات

نحوه خرید کود شیمیایی از کارخانه

امروز همه کشاورزان و باغداران جهت تقویت و تغذیه گیاهان یا درختان خود از کودهای مختلفی استفاده می‌کنند و  می‌توانند مواد ضروری و کمبود غذائی گیاهان را به‌خوبی تامین نمایند. در این مقاله نحوه خرید انواع کودهای شیمیایی را توضیح خواهیم داد.

کود شیمیایی مواد مغذی گیاهان را تامین می کند.

کود ماده ای است که مواد مغذی لازم و مورد نیاز گیاهان را تامین می کند.  اگر خاکی  فاقد برخی از عناصر لازم باشد یا اگر عناصر به مرور زمان تخلیه شده باشند، ممکن است از کودهای لازم  استفاده کنید. از آنجایی که کودهای شیمیایی معدنی هستند، بلافاصله تجزیه می‌شوند و در اختیار گیاه قرار می‌گیرد و موجب افزایش سرعت رشد گیاه می‌شوند.

اکثر کودها سه عنصر مغذی مورد نیاز گیاهان را دارند.

سه عنصر مورد نیاز تمام گیاهان دارای نیتروژن  که موجب  رشد گیاه، رشد برگ و سر سبزی گیاهان می شود.  فسفر برای رشد ریشه و ایجاد میوه، دانه و گل مفید است.  پتاسیم، برای رشد ریشه و مقاومت در برابر خشکی و بیماری ها لازم است.

خرید کود شیمیایی از کارخانه

روش های مصرف  انواع کودهای مورد نیاز گیاهان

کودهای به روش های مختلفی در گیاها استفاده می شوند، کودهای سریع رهش مانند کودهای نیتروژن هستند که این کودها  محلول در آب و  بلافاصله نیتروژن را در اختیار گیاهان قرار می دهند. بسته به دما و بارندگی معمولاً سه تا چهار هفته در گیاهان باقی می مانند.  کودهای آهسته رهش نامحلول در آب هستند و بیشتر از کودهای سریع رهش در گیاها دوام دارند.

کودهای مایع :  کودهای  مایع  به سرعت از طریق برگ یا ریشه جذب می شوند، بنابراین باید هر دو تا سه هفته یکبار از کودهای مایع استفاده کنید. بیشتر این کودها را باید با آب مخلوط  کنید و سپس استفاده شوند.

مزایای استفاده کردن از کودهای شیمیایی

  • داشتن قیمت کمتر نسبت‌ به کودهای دیگر
  • دارا بودن قابلیت افزایش میزان باردهی و افزایش کیفیت محصولات
  • استفاده از کود شیمیایی خاک را غنی از مواد ضروری و لازم جهت رشد می‌کند
  • کودهای شیمیایی نسبت‌ به کودهای دیگر کمتر دچار  آبشویی می‌شوند
  • استفاده کردن از این کودها موجب اصلاح ساختار خاک نیز می‌شود.

نحوه خرید کودهای شیمیایی :

شما کشاورز و باغد ار محترم می توانید این کودها را بدون واسطه از تولید کنندگان خریداری کنید.مزایای خرید بی واسطه قیمت ارزان و خرید راحت تر است. در صورت سفارش به صورت آنلاین می توانید با شماره درج شده در همین صفحه با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری