هرس درخت انار

هرس درختان انار

آخرین مقالات

هرس درختان انار

هرس درختان انار باید دو بار در سال انجام شود، اگر درخت انار را هرس نکنید، ممکن است با مشکلاتی مانند بیماری، خشکی، توقف رشد و برداشت ضعیف مواجه شوید. در این مقاله در مورد هرس این میوه خوشمزه و پر خاصیت آشنا می شوید.

بهترین زمان هرس درختان انار فصل زمستان است.

از آنجایی که بهترین زمان برای هرس درختان انار در فصل زمستان است که انار خواب است، باید آن را در اوایل تا اواسط زمستان بکارید.

هرس درختان انار باعث انتقال مواد مغذی به شاخه های اصلی می شود.

هرس درختان  انار به هدایت مواد مغذی به شاخه های اصلی کمک می کند. وقتی اندام های مرده، متقاطع یا کم تولید را جدا می کنید، اکسیژن، آب و سایر عناصر حیاتی را به شاخه های باقی مانده و پر بار منتقل می کند، باعث  شکوفایی درخت و عملکرد بیشتر آن نیز می شود.

هرس درخت انار

هرس درختان انار خطر ابتلا به بیماری ها و آفات را کاهش می دهد

هرس درختان انار آنان را  در برابر بیماری ها یا آفات محافظت و خطر ابتلا به بیماری ها را کاهش می دهد. زیرا دما کاهش می یابد و شاخه های هرس شده  مستعد ابتلا به آفات می شوند.

در مورد کودهای اسید هیومیک بیشتر بدانیم 

ابزار هرس درختان انار

قیچی دستی برای بریدن شاخه های کوچکتر  استفاده می شود. آنها برای ایجاد برش های تیز و تمیز بدون آسیب رساندن به بافت گیاهکاربرد دارند.  قیچی های بزرگتر به نام بای پس لوپر دسته های بسیار بلندی دارند که می توانید شاخه های بلند  و ضخیم درخت را هرس کنید. اره هرس  یک برش تمیز و مرتب ایجاد کند که کمترین آسیب را به درخت وارد می کند.

هرس درخت انار در سال اول رشد

سال اول پس از کاشت درختان انار،  درختچه را حداکثر تا حدود 90 سانت  ببرید. بهتر است  در اواخر زمستان پس از آخرین یخبندان  قبل از اینکه گیاه رشد جدیدی را شروع کند،  هرس را انجام دهید.   در این مدت، شاخه ها را به دو سوم از طول خود ببرید. با افزایش سن درخت، هرس شدید شاخه های میوه دار و پر بار را از بین می برد و عملکرد میوه را کاهش می دهد. به همین دلیل پس از استقرار کامل درخت (معمولاً تا سال سوم) باید به کمتر هرس کنید.

سخن پایانی:

در موقع  هرس درخت انار، مطمئن شوید که از قیچی تمیز و تیز استفاده کنید و تا جایی که ممکن است برش های منظمی بزنید. اگر  درختانار  به باکتری یا قارچ آلوده شده است، هنگام هرس کردن،  با محلول ضد عفونی شده  قیچی خود را بین هر برش ضدعفونی کنید تا  از گسترش بیماری در اطراف درخت جلوگیری شود.  هنگامی که درخت را هرس کردید، تمام شاخه های بریده شده را جدا کنید و آنها را بسوزانید، این کار  خطر هرگونه آفت یا باکتری موجود را که مجدداً درخت را آلوده کند از بین می برد.

کودهای شوک به دلیل طبیعی بودن، بدون آسیب به درحتان انار تمام آفات درخت را از بین خواهند بود و همچنین سریع جذب نقاط مختلف درخت خواهد شد.

اشتراک گذاری