بهترین زمان کود دهی مرکبات در جنوب

بهترین زمان کود دهی مرکبات در جنوب

آخرین مقالات

بهترین زمان کود دهی مرکبات در جنوب

درختان مرکبات مانند همه گیاهان برای رشد به مواد مغذی نیاز دارند، این درختان به کوددهی زیادی نیاز دارند.نحوه کود دهی صحیح درخت مرکبات می تواند محصولی با عملکرد بالا تولید کند.

زمان  کوددهی مرکبات در جنوب 

هر یک تا دو ماه یک بار در طول رشد فعال در بهار و تابستان  و هر دو تا سه ماه یک بار در طول دوره های خواب درخت پاییز و زرا مدنظر داشته باشید.  درختان مرکبات زمانی که به مرحله گلدهی می رسند، به کود بیشتری نیاز دارند.بهترین زمان کود دهی مرکبات در جنوب

نحوه کود دهی درختان مرکبات

کود دهی درخت مرکبات را هم  از طریق برگ  و هم از طریق ریشه انجام می شود. بهتر است طبق دستورالعمل کوددهی عمل کنید.بدین ترتیب که کود را روی برگ های درخت مرکبات  اسپری کنید یا آن را در اطراف پایه درخت تا تاج ریشه استفاده کنید.

نیاز کودی درختان مرکبات در جنوب

همه  درختان مرکبات را باید با یک کود غنی و متعادل نیتروژن  مانند کودهای سه بیست کوددهی کنید. مواد مغذی مورد نیاز مرکبات مانند:  منیزیم، منگنز، اهن،  مس، روی و  بور می باشد. درختان مرکبات خاکهای اسیدی را دوست دارند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کوددهی مرکبات در جنوب

 درختان مرکبات طی را در سال  حداقل چند بار به‌ صورت منظم کوددهی کنید تا تمام نیاز مواد مغذی آن تامین شود.  بهتر است  درختان مرکبات را  در نیمه دوم اسفند ، فروردین و اردیبهشت  کوددهی کنید .. توجه داشته باشید که نحوه انجام دادن صحیح کوددهی نقش بسیار زیادی بر کیفیت محصولات به وجود آمده دارد.همچنین از جمله روشهای کوددهی درختان مرکبات می توان به محلول پاشی و روش آبیاری را نام برد. به‌ طور معمول هر کدام از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند اما و اگر در زمان مناسب انجام شود، عملکرد محصولات مطلوب خواهد بود.

 

سخن پایانی

بهترین زمان کود دهی مرکبات در جنوب ، زمانی است که درخت وارد دوره  رویشی می‌شود. زیرا در این زمان درخت شروع به محصول‌دهی می‌کند و به تغذیه بیشتری نیاز دارد. از آنجا که کودهای شوک ارگانیک و طبیعی هستند، علاوه بر  اینکه اثرات سوء بر محصولات زراعی ندارند، برای محیط زیست نیز مطلوب می باشند.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید اسید هیومیک با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری