کود کروتون - croton fertilizer

شرایط نگهداری گیاه کروتون

آخرین مقالات

شرایط نگهداری گیاه کروتون

کروتون یک گیاه گرمسیری بسیار زیبا است که برگ‌های رنگی روشنی دارد و از آن به‌عنوان گل‌ زینتی استفاده می‌کنند. البته توجه داشته باشید که نگهداری از کروتون تا حدودی دشوار است و برای افراد مبتدی و بدون تجربه، توصیه نمی‌شود. اگر قصد دارید که از این گل جذاب نگهداری کنید، باید از  تمام شرایط نگهداری آن  آگاهی داشته باشید.

کود مناسب کروتون کود ارگانیک و طبیعی است.

عالی‌ترین و مناسب‌ترین کود کروتون؛ کودی است که کاملا ارگانیک و طبیعی باشد. این کود باید از عناصر مفیدی همچون؛ آهن، بور، فسفر، روی، پتاسیم، منیزیم، نیتروژن، آمینو اسیدها، ازت، و… برخوردار باشد و تمام مواد مغذی را در اختیار گیاه قرار دهد.

کود کروتون - croton fertilizer

در صورت خشک شدن خاک گیاهان کروتون را آبیاری کنید.

مرطوب نگه داشتن خاک کروتون باعث می‌شود تا به گیاه و ریشه آن آسیب وارد نشود. معمولا زمانی که خاک کروتون خشک شد، بهتر است آبیاری گیاه را انجام دهید. توجه داشته باشید که گیاهان مناطق گرمسیری؛ بیشتر خاک مرطوب را می‌پسندند اما  در فصل‌های پاییز و زمستان،  آنان را کمتر آبیاری  کنید.

دمای مناسب مورد نیاز گیاهان کروتون

این گیاه بومی مناطق گرمسیری است و باید برای رشد آن، یک دمای مناسب را در نظر بگیرید. بهترین دما برای رشد این گیاه معمولا بین 21 الی 27 درجه سانتی گراد است.

در زمستان گیاهان کروتون را کوددهی نکنید.

یکی از مهم ترین شرایط برای نگهداری این گیاه؛ استفاده کردن از کود کروتون مناسب است. اگر به طور صحیح  کوددهی شوند،  گیاه‌تان شاداب تر می‌شود و رنگ برگ‌های آن زیباتر به نظر می‌رسند. همچنین توصیه می‌شود در فصل زمستان این گیاهان را کوددهی نکنید. بیشتر در فصل‌هایی  تابستان و بهار، که این گیاه رشد مناسبی دارد، کوددهی را انجام دهید.

نحوه کوددهی گیاهان کروتون 

برای رشد  سریع‌تر و بهتر کروتون؛ بهتر است از کودهای معدنی استفاده کنید. توصیه می‌شود هر 2 هفته 1 بار از مواد غذایی و کود‌های محلول در آب، استفاده کنید. به جای استفاده از کودهای جامد تا حد امکان از کودهای مایع استفاده کنید. برای رشد بهتر کروتون  حدود 2 گرم کود محلول را با آب مخلوط کنید و هر روز به گیاه‌تان بدهید.

در مورد کودهای مایع بیشتر بدانیم 

قهوه ای شدن  نوک برگ کروتون نشان دهنده نیاز آبیاری آن است.

زمانی که  نوک برگ‌های کروتون  قهوه‌ای شدند؛ نشان دهنده این است که گیاه تشنه است! زیرا آبیاری کم در این گیاه باعث ریزش برگ‌ها و قهوه‌ای رنگ شدن نوک آن‌ها خواهد شد. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود آبیاری در این گیاه را افزایش دهید. البته آبیاری بیش از اندازه ساقه و برگ  گیاه را پژمرده می کند .

نوسانات گرمایی موجب تغییر رنگ کروتون می شود.

نوسانات دمایی موجب تغییر رنگ کروتون می شود،  از این رو بهتر است آن را در نزدیکی پنجره و یا وسایل سرمایشی قرار ندهید.کروتون به طور عادی به 6 الی 8 ساعت نور غیر مستقیم  نیاز دارد و اگر نور کافی به آن نرسد؛ دچار رنگ پریدگی خواهد شد.

آفات گیاهان کروتون

شپشک آرد آلود

مشاهده  زخم‌های پنبه‌ای سفید رنگی را بر روی برگ و ساقه این گیاه نشان دهنده آلودگی آن با  شپشک آرد آلود می باشد.  این آفت معمولا از شیره گیاه تغذیه می‌کند و به مرور زمان باعث از بین رفتن و مرگ گیاه‌ خواهد شد. برای رفع این مشکل  در اقدام اولیه قبل سمپاشی بهتر است  از یک پنبه آغشته به آب و صابون، استفاده کنید.

  • کنه قرمز

یکی از نشانه‌های آلوده شدن کروتون به کنه قرمز؛ وجود زخم‌هایی مانند تار عنکبوت بر روی گیاه و زرد شدن برگ‌های آن است. شما می‌توانید هر هفته با استفاده از سم کنه کش؛ گیاه را سمپاشی کنید تا این مشکل به راحتی بر طرف شود.

  • حشره آفت

از بین رفتن رنگ برگ‌های گیاه و وجود لکه‌های زیاد بر روی آن‌ها نیز نشان دهنده وجود حشرات آفت است. برای از بین بردن این آفات بهتر است هر ماه گیاه را کوددهی کنید  و یا این  2 هفته 1 بار آن را سمپاشی کنید.

در مورد کودهای کامل بیشتر بدانیم 

سخن پایانی

گیاه کروتون با شاخه و برگ‌های بسیار زیبایی که دارد؛ جلوه جذاب و تازه‌ای را به فضاهای اطراف خود می‌بخشد. اگر از این گیاه در محل کار و یا منزل‌تان استفاده می‌کنید؛ بهتر است با بیماری‌های رایج کروتون، نحوه نگهداری آن دقت کنید. در صورت نیاز حتما با کارشناسان ایرانکود توسط شماره درج شده بالای صفحه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری