هرس درخت بادام

هرس درخت بادام

آخرین مقالات

هرس درخت بادام

درختان میوه و آجیلی  باید هر سال هرس شوند،  اما هرس مکرر باعث کاهش عملکرد محصول می شود، چیزی که هیچ پرورش دهنده  نمی خواهد. در این مقاله در مورد هرس درختان بادام و زمان آن با ما همراه باشید.

زمان هرس درخت بادام

دو نوع برش نازک و برش سر در هرس کردن درخت بادام انجام می شود. برش نازک از نقطه مبدا اندام اصلی انجام می شود، در حالی در  بریدگی های سرفصل فقط بخشی از شاخه موجود را حذف می کند. برش نازک ارتفاع درخت را کنترل می کند، در حالی که برش های سر فصل جوانه های متمرکز در نوک ساقه را حذف می کنند که باعث تحریک جوانه های دیگر می شود. مهمترین هرس درخت بادام باید پس از اولین فصل رشد انجام شود.شاخه های عمودی با زوایای باز را برای هرس انتخاب کنید. شاخه های مرده و شکسته و اندام هایی که به سمت مرکز درخت در حال رشد هستند را نیز  هرس کنید.

چگونه درختان بادام را هرس کنیم؟

هرس درختان بادام باید دوبار زمانی انجام شود که درخت در دومین فصل رشد خود خواب باشد. در این زمان، درخت دارای  چندین شاخه جانبی خواهد بود. دو عدد شاخه جانبی  باید بماند و شاخه ثانویه به  شکل “Y” هرس شود. شاخه های پایینی را که ممکن است در آبیاری یا سمپاشی اختلال  ایجاد کند جدا کنید.  شاخه هایی که در مرکز درخت رشد می کنند را هرس کنید تا هوا و نور بیشتری نفوذ کند. جوانه های  اضافی را نیز در این زمان حذف کنید.

هرس زود هنگام درختان جوان بادام عملکرد را افزایش می دهد.

هرس زودهنگام نمونه‌های جوان‌تر می‌تواند گیاهان سالم‌تری را تولید و با افزایش عملکرد درختان بادام در طول فصل رشد شود.  درختان بادام جوان هرس نشده شاخه هایی تولید می‌کنند که در طول زمان تمایل به شکافتن دارند و در نهایت باعث ضعیف شدن گیاه و از بین رفتن محصول می‌شوند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

هرس درخت بادام

هرس نگهدارنده درختان بادام بالغ

هرس درختان بالغ باید به حداقل برسد اما نباید از آن غافل شد زیرا هرس نگهداری باید انجام شود. به طور معمول، هرس نگهدارنده به صورت  برش های نازک برای حذف اندام هایی که در مسیر هرس  قرار دارند یا برای کمک به رشد مطلوب درخت انجام می شود.

سخن پایانی:

  در زمان هرس درخت بادام  باعث مراقب ابتلا شاخه های هرس شده به بیماری و آفات باشید. برای این منظور کودهای ارگانیک و طبیعی شوک بهترین نوع کود برای حفاظت درختان شما هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر وسفارش و نحوه کوددهی با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری