کود فسفر 90 درصد بمب

آخرین مقالات

کود فسفر 90 درصد بمب

فسفر یک ماده مغذی ضروری در گیاه است که برای تولید بهینه محصول مورد نیاز می باشد. کمبود فسفر را می توان با کود فسفر 90 درصد اصلاح کرد. به طور کلی، فسفر دومین ماده غذایی که در تولید و رشد محصول استفاده می شود. در این مقاله ما شما را با  کود فسفر 90 درصد بمب آشنا خواهیم کرد.

  تاثیر کود فسفر 90 درصد بمب روی رشد گیاهان

کود فسفر 90 درصد بمب درانتقال و ذخیره انرژی درگیاهان نقش دارند. گیاهان برای استفاده  از قند و نشاسته، انجام فتوسنتز، تشکیل هسته و تقسیم سلولی به فسفر نیاز دارند، چون انرژی حاصل از انجام فتوسنتز و متابولیسم کربوهیدرات ها در ترکیبات فسفات ذخیره می شود تا در رشد و تولید مثل استفاده شود.

کود فسفر 90 درصد بمب باعث افزایش رشد سریع و رسیدگی زود رس می شود

کود فسفر 90 درصد بمب باعث افزایش رشد سریع ورسیدگی  زودرس می شود در مناطقی که  خطر یخبندان محصولات وجود دارد. فسفر به آسانی در گیاهان جابه‌جا می‌شود و از بافت‌های مسن‌تر گیاه به بافت‌های جوان‌تر حرکت می‌کند، زیرا باعث تشکیل سلول گیاهی می‌شود و ریشه، ساقه و برگ را توسعه می‌دهد.

کود فسفر 90 درصد بمب کیفیت رشد رویشی محصول را افزایش می دهد.

کود فسفر 90 درصد بمب  باعث افزایش کیفیت رشد رویشی محصول می شود، بدین ترتیب عرضه کافی فسفر موجود در خاک با افزایش رشد ریشه همراه است که ریشه ها می توانند مواد مغذی و رطوبت بیشتری را از ریشه ها جذب کنند.

اکثر گیاهان زراعی در مراحل اولیه رشد به کود فسفر 90 درصد نیاز دارند.

در گیاهان جوان و در حال رشد فعال، بیشترین فسفر در بافت در حال رشد گیاه وجود دارد  زمانی که وزن خشک گیاه به حدود 25 درصد رسید، می تواند 75 درصد نیاز فسفر خود را تامین کند. بنابراین، بیشتر محصولات زراعی در مراحل اولیه رشد به مقادیر قابل توجهی  کود فسفر  90 درصد نیاز دارند. محصولات غلات اغلب 75 درصد از نیاز فسفر خود را 40 روز پس از سبز شدن محصول بدست می آورند.

علائم کمبود فسفر در گیاهان کدامند؟

علائم کمبود  خفیف فسفر منجر به توقف رشد محصول می شود . در موارد شدید کمبود فسفر برگها ارغوانی یا قهوه‌ای می شوند که درابتدا در برگ‌های پایینی و پایه ساقه ظاهر می‌شود و روی گیاه به‌ویژه در غلات برگهای بالایی نیز مشهود  است و سپس به سمت  برگهای پایین  پیش می رود. در نهایت نوک برگ از بین می رود. با این حال، تشخیص کمبود فسفر بسیار دشوار است و باید با آزمایش خاک و احتمالاً با کمک آنالیز بافت گیاهی تأیید شود. در گیاهان جوان که به فسفر بیشتری نیاز دارند.

در مورد کود فسفر بالا بیشتر بدانیم 

با وجود فسفر خاک گیاهان به کود فسفر 90 درصد نیاز دارند؟

فسفر خاک مقدار فسفری  است که توسط ریشه های محصول از خاک جذب می شود.  ممولا مقدار موجود موجود در خاک نمی تواند تمام نیاز گیاه به فسفر را تامین کند . مقدار  فسفر موجود برای گیاهان را می توان با اندازه گیری غلظت فسفات در محلول خاک و توانایی خاک برای جذب مقدار  فسفر مورد نیاز گیاه  ارزیابی کرد. به طور کلی برای تامین تمام نیاز گیاهان به فسفر باید با یک کود مناسب و متعادل مانند کودهای 90 درصد بمب کوددهی شوند. آزمایش‌های خاک نمی‌توانند با دقت پیش‌بینی کنند که چه زمانی محصولات به کود فسفات اضافه شده عکس المعمل نشان می دهند، چرا که میزان پاسخ محصول به کود فسفاته مورد نیاز تحت تاثیر شرایط محیطی، به ویژه دما و رطوبت خاک قرار می گیرد.

نحوه استفاده از کودهای فسفر 90 درصد بمب

روشهای مختلفی در مورد نحوه استفاده از کودهای فسفر 90 درصد بمب وجود دارد. کاربرد مناسب کود فسفر برای به دست آوردن راندمان خوب محصول و در دسترس بودن مقدار کافی نیتروژن و سایر مواد مغذی در محصول  مهم می باشد. یکی از این روش ها  پخش و ترکیب کردن کود فسفر قبل از کاشت محصول است.اما در سطوح پایین و متوسط  فسفر موجود در خاک خاک روش پخش و ترکیب کردن فسفر با خاک کمتر از روش  نواری کارآمد است. اگر مقدار استفاده فسفر در یک محصول مورد نیازبالا باشد و کیفیت خاک مطلوب نباشد روش پخش کردن و ترکیب کود فسفر با خاک توصیه می شود که به این ترتیب حاصلخیزی خاک افزایش می یابد. چنانچه فسفر موجود در محصولات کاهش یابد، برای صرفه اقتصادی استفاده از یکبار در سال کوددهی به صورت نواری در محصولات  یکساله مفید می باشد.

مضرات استفاده بیش از حد و غیر اصولی کودهای فسفر 90 درصد بمب

زمانی که مقادیر بالای وغیر اصولی کود فسفر 90 درصد بمب  استفاده شود، امکان کاهش دسترسی به ریز مغذی ها، به ویژه روی (Zn) و مس (مس) وجود دارد. در مناطقی که نرخ بالای فسفر اعمال شود، کمبود روی فصل بهار که هوا خنک و مرطوب  است می تواند در حبوبات مشاهده شود.  همچنین کمبود مس در محصولات غلات  در اثر کاربردهای زیاد کود فسفر مرتبط می باشد.

در مورد کود پتاس بالا بیشتر بدانیم 

مصرف کافی کود فسفر 90 درصد بمب در  هفته اول رشد

برای تولید بهینه محصول، عرضه کافی فسفر در نزدیک به دانه در شش هفته اول رشد و مصرف مقدار کافی فسفر در خاک برای بقیه فصل مناسب  است. مصرف کود فسفر به صورت ردیفی در محصولات غلات و روغنی روش سنتی مورد استفاده برای کود دهی فسفر می باشد.  روش کاربرد نواری  پیش از کاشت فسفر با نیتروژن به عنوان یک روش جایگزین مناسب برای کوددهی فسفر  تحت شرایط خاص محیطی می باشد.

در پایان

تولیدکنندگان عزیز توجه داشته باشید با توجه به مضرات استفاده نادرست کود فسفر در محصولات زراعی که در بالا ذکر شد، بهتر است قبل استفاده از این کود با کارشناسان خبره مشورت داشته باشید. مجموعه ایرانکود این شرایط را برای شما فراهم کرده است که می توانید به صورت رایگان با متخصصان ما سوالات کودی خود را در میان بگذارید و در مورد نحوه استفاده و مقدار مصرف کود مورد نیاز خود مشورت بگیرید. همچنین می توانید برای ثبت سفارش خود را با شماره درج شده در همین صفحه در ارتباط باشید تا شما را در انجام و دریافت سفارش یاری فرمایند. نکته مهم اینکه محصولات ما ضمانت اصالت کالا را هم دارد.

اشتراک گذاری