کود کاج مطبق

کوددهی درختان کاج مطبق

آخرین مقالات

کوددهی درختان کاج مطبق

درختان کاج مطبق درختان  باشکوه و زیبا که مانند درختان دیگر  برای رشد نیاز به مراقبت مناسب دارند. کوددهی نقش حیاتی در تضمین سلامت و سرزندگی درختان کاج دارد. در این مقاله،  با روش های کوددهی  این درختان با ما همراه باشید.

چگونه درختان کاج مطبق  را کوددهی کنیم

تجزیه و تحلیل خاک

قبل از کوددهی کاج بهتر آزمون خاک را برای  تعیین pH و سطوح مواد مغذی انجام دهید.

انتخاب کود مناسب

برای درختان کاج مطبق کود متعادل و آهسته رهش را انتخاب کنید که مواد مغذی ضروری مانند نیتروژن ، فسفر و پتاسیم را فراهم می کند. این مواد مغذی باعث رشد سالم،  قوی ریشه و مقاومت  آن در برابر بیماری ها و آفات می شود.

پخش یکنواخت کود

کود را به طور مساوی در مسیر  آبیاری درختان  زیر ساقه ها یکنواخت  پخش کنید. از انباشتن کود در نزدیکی تنه درخت  خودداری کنید، زیرا منجر به جذب  تمام مواد مغذی نمی شود. بعد کوددهی درختان را کاملا  آبیاری کنید تا مواد مغذی به خاک نفوذ کرده و به ریشه درخت برسد.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

کود کاج مطبق

بهترین زمان کوددهی درختان کاج مطبق

بهترین زمان کوددهی درختان کاج مطبق فصل بهار و پاییز  می باشد.کود دهی  این درختان در بهار باعث می شود با خروج آنها از  زمستان  رشد را به سرعت آغاز کنند و  مواد مغذی باعث رشد بیشتر شاخه های رشد یافته می شود. کود دهی در پاییز درختان کاج را قبل از شروع زمستان تقویت می کند. مواد مغذی جذب شده در این دوره به درختان کمک می کند تا شرایط آب و هوایی سخت را تحمل کنند و در طول فصل رشد بعدی  رشد بهتری داشته باشند.

 

 

سخن پایانی

اگر به دنبال راهنمایی و تخصص حرفه ای هستید، با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید. از این رو بهتر است قبل از خرید، ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید. برای دریافت مشاوره رایگان و خرید کودی مناسب می‌توانید به راحتی با ما تماس داشته باشید.

اشتراک گذاری