میوه های متنوع - کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

آخرین مقالات

کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

درختان میوه برای رشد و تولید محصول فراوان،  مانند سبزیجات، گل ها و سایر گیاهان، به تغذیه مناسب نیاز دارند. نحوه صحیح کوددهی بر درختان میوه علاوه بر عملکرد بالا، در تولید میوه های مرغوب هم موثر است.  در این مقاله خواهیم گفت چه زمانی و چقدر به درختان میوه خود کود بدهید تا میوه های درشت تولید کنند .

کود مخصوص درشت شدن میوه درختان

اهمیت کوددهی متعادل در درختان میوه

کوددهی در مراحل مختلف رشد درختان  باید همیشه متعادل باشد، به این معنی که اگر در یک مرحله مقدار زیادی کود به گیاه بدهید، نمی توانید به طور ناگهانی در مراحل بعدی کوددهی را متوقف کنید. چنانچه در مراحل اولیه رشد درخت  مقدار زیادی کود نیتروژن داده شود، گیاه شروع به تولید شاخ و برگ زیادی می کند و با افزایش قسمتهای سبز،  عملکرد و تولیدزیاد می شود. باید  برای بارورسازی گلها و همچنین تولید میوه های بزرگ با رنگ و طعم مناسب در هر مرحله، متناسب با نیاز گیاه در آن زمان کوددهی را انجام دهید.

در مورد کودهای کامل بیشتر بدانیم 

بهترین زمان کوددهی درختان میوه اوایل بهار است.

درختان میوه در تابستان و پاییز محصول خوبی تولید می کند. بهترین زمان کوددهی  درختان میوه در اوایل بهار، قبل جوانه زنی  است. می توان درختان میوه  در طول تابستان تغذیه کنید، اما بهتر است مصرف نیتروژن را بعد از ماه مرداد متوقف کنید.

کودهای مخصوص درشت شدن میوه درختان

با استفاده از کوددهی مناسب گلدهی و در نهایت حاصلخیزی درختان افزایش می یابد. استفاده از ترکیبات کود مناسب  باعث درشتی، رنگ آمیزی، بهبود طعم و افزایش ماندگاری درختان می شود. کود مخصوص درشت شدن میوه درختان شامل کودهای حاوی اسید هیومیک، فولویک اسید و آمینو اسید ها می باشند،این کودها همچنین در طعم میوه هم تاثیر گذار خواهند بود.

در مورد کودهای NPK  بیشتر بدانیم 

زمان مصرف کود پتاس بالا در درختان میوه

در زمان شکوفه دهی که شکوف ها کوچک هستند  باید از کودهای پتاس بالا  در درختان میوه استفاده کرد.  تا پایان شکوفه دهی کوددهی را ادامه دهید  و باید حداقل 2 تا 3 بار تکرار شود. می توانید سولفات پتاسیم و نیترات کلسیم را جداگانه استفاده کنید.

نحوه کود دهی درختان میوه جوان

بهتر است درختان میوه برای اولین بار کاشته می شوند، برای تقویت رشد ریشه با حفظ رطوبت خاک کوددهی را اصولی انجام دهید.  هنگامی که درختان جوان استقرار پیدا کردند، معمولاً یک تا دو سال پس از کاشت  می توانید برای تقویت رشد قوی و پایدار ی آنها کوددهی را مرتب شروع کنید.

کمبود مواد مغذی در درختان میوه

کمبود ریز مغذی‌ها در درختان میوه رایج است و مصرف ریز مغذی کلسیم و روی  به صورت اسپری روی درختان میوه می تواند کمبود را جبران کند. این کودها همچنین از طریق برگ‌های نیز جذب درخت می شوند. بهترین زمان برای استفاده از کودها به صورت اسپری کردن روی درختان میوه  اواخر بهار، پس از ظهور برگ های جدید، و  بار دوباره در اوایل تابستان است که برگ های بالغ  سبز رنگ می شوند.

باغداران محترم می توانید جهت نحوه کوددهی درختان و اینکه چگونه میوه های با کیفیت تولید شود می توانید با متخصصان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری