کود بنجامین

پر پشت شدن بنجامین

آخرین مقالات

پر پشت شدن بنجامین

کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود.

بهره بردن بنجامین از یک کود کامل که دارای عناصر غذایی متنوع و ضروری باشد برای بقاء و تقویت بنجامین لازم است. بهترین کودی که باعث پر پشت شدن بنجامین می شود شوک ده ایکس است. همانطور که از نامش پیداست دارای 10 عنصر میکرو و ماکرو می باشد.

شوک ده ایکس 5 لیتری مخصوص ریشه زایی

طریقه مصرف کود شوک ده ایکس برای پر پشت شدن بنجامین :

برجسته ترین مزیت شوک ده ایکس سیستمیک بودن آن است. یعنی هم از طریقه ریشه جذب بنجامین می شود و هم از طریق برگ.

هفته ای یک مرتبه باید به بنجامین آب دهیم و هر یک هفته در میان مقدار 10 سی سی از کود شوک ده ایکس در 250 سی سی آب را حل نموده و به صورت آبیاری پای گلدان میریزیم. محلول پاشی کود ده ایکس آمریکایی با مقدار 2 سی سی در یک لیتر آب می باشد که برای حفظ طراوت و شادابی بنجامین و همچنین پر پشت شدن آن لازم و ضروری است.

گلدان بزرگ با زهکشی مناسب همراه سوراخ های خروجی آب اضافه در پایین گلدان در درجه دوم اهمیت تقویت بنجامین پس از استفاده کود های شوک قرار دارد.

یک گلدان بزرگ هم جلوی رشد ریشه را نمیگیرد و هم اگر رنگ گلدان تیره باشد با جذب نور بیشتر و انتقال گرمای بیشتر می تواند در رشد شدید ریشه و همچنین تقویت اندام های داخلی بنجامین مفید باشد.

 

کود بنجامین

 

نکته در مورد نگهداری بنجامین :

بنجامین بینهایت گیاه حساسی است و بهتر است جای آن را ثابت نگه دارید و از جابجا کردن آن در منزل خودداری کنید زیرا که شدیدآ به آن تنش وارد شده و باعث ریختن برگ های آن می شود.

نور غیر مستقیم مورد تایید بنجامین است و بهتر است از نور مستقیم در نگهداری آن به کار نرود.

رطوبت زیاد باعث قارچی شدن هر گیاه آپارتمانی و زینتی می شود و بهتر است همواره رطوبت متعادل باشد. اسپری کردن چند پاف آب بر روی بنجامین یک روز در میان برای افزایش شادابی بنجامین موثر است.

با تشکر از توجه شما ایران کود

اشتراک گذاری