کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای درخت هلو

کود تقویتی درخت هلو

آخرین مقالات

کود تقویتی درخت هلو

همیشه قبل از استفاده از هر گونه کود برای درختان خود خاک خود را آزمایش کنید، خاک های مختلف ممکن است مقادیر متفاوتی از عناصر مورد نیاز برای حمایت از رشد و توسعه درختان مانند هلو داشته باشند. اگر خاکی فاقد هر گونه مواد مغذی لازم (نیتروژن، فسفات، پتاس و غیره) است، حتماً کودی را انتخاب کنید که کمبود مواد مغذی خاک را تامین  کند همانند کود شوک ده ایکس. بنابراین قبل از هر گونه تغییر خاک خود را بشناسید و اهمیت آزمایش خاک را دریابید. کودها  هم مصنوعی و هم آلی اصلاح‌کننده‌های خوب خاک هستند که با تجزیه و تحلیل مواد مغذی مانند نیتروژن (N)، فسفات (P) و پتاس (K)  روی آنها برچسب‌گذاری می شوند. (کود کامل npk) به طور معمولی کودهای ارگانیک خاک، مانند کمپوست و کود دامی کهنه/پوسیده وجود دارد. آنها مانند کود استفاده می شوند،  شما می توانید اصلاحات ارگانیک خاک خود را تهیه کنید مانند کمپوست از مواد غذایی یا ضایعات باغ. بهتر است کود و سایر اصلاحات خاک ارگانیک را از یک منبع محلی قابل اعتماد خریداری کنید.

و خبر خوش آنکه ما یک محصول معجزه آسا داریم که دارای ده عنصر حیاتی میکرو وماکرو مورد نیاز برای درختان هلو می باشد و این محصول که به اسم شوک ده ایکس معروف است میتواند جایگزین کامل موارد بالا شده و با توجه به اینکه حاوی ده عنصر است از تمامی موارد بالا به طرز شفت اگیزی هم سریع تر و هم بهتر جواب میدهد.

 

 

کاشت درخت هلو

 

کود تقویتی درخت هلو

درختان هلو زمانی رشد می کنند که درشت مغذی هایی مانند نیتروژن (N)، فسفر (P) و پتاسیم (K)  برای آن وجود داشته باشند. نیتروژن به رشد رویشی (برگ ها و شاخه ها)  هلو کمک می کند،  فسفر رشد ریشه و شکوفه ها را تقویت و پتاسیم/پتاس مسئول مقاومت طبیعی درخت هلو در برابر بیماری ها و آفاتی که به درخت هلو آسیب می زنند. کود های محلول در آب و سریع الجذب شوک به طور ویژه برای استفاده در درختان جوان هلو (و همه درختان میوه جوان) فرموله شده است،  این کودها مواد مغذی درختان جوان را در اولین سالهای اول رشد در زمین فراهم می کند. در درختان  چند ساله و بالغ بهتر است از یک یا چند کود تقویتی یا ترکیبی استفاده کنید.

استفاده از کود تقویتی برای درخت هلو نقش بسزایی در تولید میوه‌ای بازارپسند و مرغوب خواهد داشت، با مصرف کودهای مناسب مانند شوک می‌توانید عملکرد درخت خود را برای بار آوری، کیفیت بهتر محصول افزایش دهید. با رعایت یک برنامه غذایی مناسب می‌توانید هر ساله نسبت به دیگران دو تا سه برابر بیشتر سود کنید، تغذیه درختان در فصل پاییز و زمستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های درخت میوه در زمان خواب درخت، استفاده از کودهای مناسب برای افزایش عملکرد گیاه در فصل آتی میوه دهی آن است.

کود تقویتی درخت هلو

درشت مغذی ها و ریز مغذی های مناسب هلو 

درشت مغذی ها
نیتروژن، فسفر، پتاسیم، گوگرد، کلسیم و منیزیم مواد مغذی  هستند که درختان هلو برای رشد طبیعی به آنها نیاز دارند، در صورت کمبود خاک به آن  اضافه می  شوند. نیتروژن ماده مغذی است که بیشتر در رشد درختان هلو استفاده می شود، این درشت مغذی در سرتاسر خاک حرکت می کند و می توانند با ترکیبات مصنوعی یا آلی جایگزین می شود. منبع اصلی نیتروژن مواد آلی در حال پوسیدگی است، علائم کمبود درشت مغذی در درختان هلو شامل برگ های قرمز یا کم رنگ، برگ های باریک یا کوچک شده و نقاط تیره روی برگ ها.

کود تقویتی درخت هلو

 

 

ریز مغذی ها
درختان هلو نیز به ریز مغذی‌های موجود در خاک نیاز دارند که  این ریز مغذی‌ها برای  رشد درخت هلو مناسب هستند، به عنوان مثال، مولیبدن به تثبیت نیتروژن در خاک کمک می کند و کلر نور خورشید را به غذا تبدیل می کند (فتوسنتز). مس و روی از  ایجاد لک روی برگها و بدشکل شدن برگها جلوگیری می کند. ساده ترین راه برای افزودن ریز مغذی ها، افزودن کمپوست قدیمی یا کود خوب و متعادل مانند کودهای سه بیست در درختان میوه است.

کاشت درخت هلو

زمان مناسب برای بارور کردن درختان هلو

 درختان هلو حداقل به دو بار در سال  به کوددهی نیاز دارند، اولین کاربرد کود دهی درختان هلو در اوایل بهار برای تقویت درخت در مراحل گلدهی و رشد میوه است. کاربرد دوم در اواخر بهار یا اوایل تابستان است، که برای تشویق رشد شاخ و برگ قوی و کمک به رشد شاخه ها و شاخه های جدید درخت است. در صورت تمایل می توان از سومین کاربرد سبک پس از برداشت میوه برای بازسازی ذخایر انرژی برای فصل بعد استفاده کرد. بهتر است از کود کامل مانند سه بیست استفاده کنید.برای باروری بهتر درختان هلو ، علاوه بر کود مناسب، زمان کوددهی به درخت هم مهم است، در زمان خواب درختان باید از کودهای که راندمان و عملکرد درخت هلو را افزایش می دهند استفاده کنید.

نحوه باروری درختان هلو 

درختان هلو در مقایسه با سایر درختان میوه مانند سیب به کود زیادی نیاز دارند،  هلو بسیار مغذی است، بنابراین برای رشد و تقویت درخت  به کود زیادی نیاز دارد. پس از استقرار، باید سالی دو بار به درخت هلو کود دهید. درختان جوان هلو که هنوز شروع به گلدهی و باردهی نکرده اند باید سالی یک بار در اوایل بهار توسط کود شوک ده ایکس کوددهی شوند.

 

 

 

بهترین کود  تقویتی برای درختان هلو

بهترین کود برای درختان هلو کودی متعادل و دارای مقادیر مساوی از ده عنصر  مغذی و محبوب از ۵ %نیتروژن، ۲۰ % فسفات، ۲۰% پتاسیم، ۱۰% فولیک اسید، ۱۰% هیومیک اسید، ۱۰% آهن، ۵% آمینو اسید، ۵% کلسیم، ۵% بور و ۱۰% جلبک دریایی تشکیل شده است و می‌تواند به بهترین شکل ممکن تمام نیازهای خاک و گیاهان را تأمین نماید. ( کود شوک ده ایکس )

اگر نیتروژن به آرامی در خاک آزاد شود، بهتر است زیرا درخت را در برابرتنش های ناگهانی  رشد محافظت می کند و برای مدت طولانی آن را تغذیه می کند.

 شناخت انواع کود تقویتی  درخت هلو

کود اوره

کود‌های شیمیایی معمولا به طور عمده نیتروژن، فسفر و پتاسیم دارند، و به انواع مختلفی تقسیم می‌شون که هدف آنها  جبران کمبود‌های موجود در خاک اس، عنصر اصلی کودهای اوره که باعث رشد گیاه خواهد شد نیتروژن است. معمولاً کود اوره با ۴۶ درصد نیتروژن، به عنوان یک منبع غنی شناخته می‌شود.

 

مقدار مصرف کود سفید در هکتار

 

مواد مغذی تقویتی درختان هلو 

از دیگر مواد مغذی مورد نیاز درخت هلو می‌توانیم به: منیزیم کلسیم، پتاسیم، گوگرد می باشد، این مواد مغذی بسیار مهم هستند که درخت هلو به آن احتیاج دارد. چنانچه این مواد  مغذی در درخت هلو کم باشد علائم آن در  برگ‌ها مایل به قرمز رنگ پریده، کوچک و باریک بوده و لکه‌های گرد روی آن‌ها ظاهر می‌شوند. از جمله ریز مغذی‌های دیگری که درخت هلو به آن احتیاج دارد مولیبدن است که باعث می‌شود نیتروژن موجود در خاک تثبیت شود.

بررسی نوع کودهای تقویتی درخت هلو 

کود‌ها معمولاً به سه دسته: ساده، مرکب و مخلوط تقسیم بندی می‌شوند. کود‌های ساده معمولاً یک ماده غذایی مقوی برای گیاه دارند، مانند: نیتروژن، فسفر یا پتاسیم، اما کودهای مرکب شامل دو یا سه ماده مغذی مورد نیاز گیاهان هستند. ازین کودهای دانه‌ای می‌توانیم به نیترات فسفات و آمونیوم فسفات اشاره کرد. اما کودهای مخلوط شامل کودهای ساده و مرکب هستند که طیف وسیعی از ریز مغذی‌ها و درشت مغذی‌ها را در خود دارند. از انواع کودهای کامل که می‌تواند تمامی ریز مغذی‌ها و درشت مغذی‌های مورد نیاز گیاه شما را تامین کند، کود کامل شوک ۱۰ ایکس آمریکایی است. این کود شیمیایی دارای انواع مواد مغذی مورد نیاز هلو بوده و برای کوددهی این درختان بسیار کاربردی است. این کود دارای عناصری  چون: سدیم: پتاسیم: منگنز بوده و باعث از بین بردن آفات و حشرات خواهد شد. همچنین استفاده از کود شوک ۱۰ ایکس آمریکایی می‌تواند میزان باردهی محصول شما را چندین برابر افزایش دهد. خاک را اصلاح کند و فتوسنتز در گیاه را بالا برد. یکی از بهترین گزینه ها برای کوددهی درخت هلو کود کامل شوک ۱۰ ایکس است.

سخن پایانی

درخت هلو نیز مانند بسیاری از درختان برای رشد نیاز به نورخورشید ، خاک حاصلخیز با زهکشی مناسب و  برای باروری بهتر جهت تولید میوه‌های مرغوب و بازارپسند، احتیاج به کود مناسب و کامل دارد. اگر شما باغدار محترم از کودهای نانو شوک استفاده کنید ، به طور قطع نسبت به سایر رقبای خود در سال بین ۲ تا ۳ برابر محصول بیشتری تولید کنید. همانطور که اشاره شد درخت هلو به طیف وسیعی از ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌ها محتاج است. بنابراین استفاده از کودهای شوک تمام نیاز تغذیه ای درختان هلو را تامین خواهد کرد.

 کارشناسان ایرانکود در خدمت شما هستند تا به سوالاتتان در مورد نحوه کوددهی و تهیه کود کمک کنند‌.

اشتراک گذاری