کود کامل 10Xshock برای کاکتوس

کود کامل ده ایکس برای کاکتوس

آخرین مقالات

کود  کامل ده ایکس برای کاکتوس

کاکتوس برای رشد و نمو به مواد مغذی مناسب نیازدارد. کود دادن به کاکتوس ها در یک برنامه منظم به رشد سالم و همچنین گلدهی در طول فصل رشد کمک می کند. کودهای کامل ده ایکس تمام مواد مغذی مورد نیاز کاکتوس را تامین می کند و برای رشد و افزایش عملکرد آنها موثر است.

زمان کوددهی کاکتوس با کودهای کامل ده ایکس

در فصل بهار، با شروع رشد جدید کاکتوس را با کودهای کامل ده ایکس کوددهی کنید. پس از آن، کود را باید هر هشت هفته یکبار در طول بهار و تابستان استفاده شود. در این فصول باید به طور کلی  سه بار به کاکتوس ها کود بدهید. کاکتوس ها در پاییز یا زمستان رشد نمی کنند، بنابراین در این زمان نیازی به کوددهی ندارد.

کود کامل 10Xshock برای کاکتوس

نحوه کوددهی کاکتوس با کودهای کامل ده ایکس

توجه داشته باشید کوددهی  بیش از حد کاکتوس ها  منجر به رشد ضعیف ریشه و رشد آهسته کاکتوس ها می شود. در زمان کوددهی کاکتوس با کود کامل ده ایکس  یک قاشق غذاخوری کود را در سه لیتر  آب حل کنید، سپس به روش آبیاری آن را کوددهی کنید. در مورد کاکتوس های گلدانی بهتر است ته گلدان زهکشی مناسب داشته باشد تا آب مازاد خارج شود.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

فواید کوددهی کاکتوس با کود کامل ده ایکس

کود  کامل ده ایکس  برای کاکتوس با دارا بودن تمام مواد مغذی باعث رشد ریشه این گیاه می شود. همچنین این کودها باعث رشد چند برایری ریشه می شود و ریشه دهی آن را تقویت می کند. این کودها باعث مقاومت کاکتوس به انواع بیماری های مختلف نیز می شود.

چگونه کاکتوس ها را با کود کامل ده ایکس کوددهی کنید

کاکتوس ها عموماً نیاز به مواد مغذی کمی دارند، چون کوددهی  بیش از حد می تواند منجر به بافت نرم  آنها شود، اگر رنگ کاکتوس شما زرد شد و کاکتوس شما به مرور زمان چوبی شد، از کودهای ده ایکس استفاده کنید.

اشتراک گذاری