کشت فلفل دلمه ای در گلخانه

کشت فلفل دلمه ای در گلخانه

آخرین مقالات

کشت فلفل دلمه ای در گلخانه

حداقل 30 گونه از فلفل دلمه‌ای وجود دارد. ریشه‌های اصلی آن بسیار عمیق هستندو ارتفاع بوته کوتاه است و میوه‌های آن  به 3 رنگ زرد، قرمز، و نارنجی وجود دارند.

دمای مناسب فلفل دلمه ای در گلخانه

مناسب‌ترین دما در طول روز حداقل 18 الی 30 درجه سانتی‌گراد است،گر دما از این میزان بالاتر برود؛ گل‌ها شروع به ریزش می‌کنند و لکه‌های سوختگی نیز در نوک میوه مشاهده خواهد شد. همچنین کاهش دما هم مشکلاتی نظیر از بین رفتن برگ‌ها و پوسیدگی ریشه را به دنبال دارد. و در شب این دما به 16 الی 18 درجه سانتی گراد می باشد. به‌ طور کلی می‌توان گفت که دمای مناسب جهت رشد عالی فلفل دلمه‌ای 21 تا 23 درجه سانتی‌گراد است.

کشت فلفل دلمه ای در گلخانه کشت مستقیم بذر است. 

 فلفل دلمه‌ای در گلخانه بیشتر به روش کشت مستقیم بذر است. در واقع برای کشت فلفل دلمه ای در گلخانه  ابتدا بذرهای سالم و با کیفیت را انتخاب کنید. جوانه زنی بذر فلفل دلمه‌ای در دمای کمتر از 25 درجه سانتی‌گراد اتفاق می‌افتد. از این‌ رو بهتر است بذر را به مدت 2 الی 3 هفته در دمای 24 درجه سانتی‌گراد قرار دهید تا  جوانه زنی مناسبی داشته باشد. عمق کشت این بذر در خزانه باید بین 1.5 الی 2 سانتی‌متر باشد. کشت بذر را باید در اواخر آبان‌ ماه انجام دهید تا بتواند رشد عالی داشته باشد.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کوددهی صحیح  فلفل دلمه ای در گلخانه

 کشت فلفل دلمه ای در گلخانه بیشتر به‌ صورت هیدروپونیک انجام می‌شود، مصرف میزان مناسب از کودهای طبیعی موجب افزایش محصول‌دهی و کیفیت گیاه می‌شود. کودهای شیمیایی اثرات مخربی از خود به‌ جای می‌گذارند و سلامت گیاهان را تهدید می‌کنند.

اسید هیومیک شوک مناسب برای گیاهان گلخانه ای

یکی از کودهای مناسب برای فلفل دلمه ای کود اسیدهیومیک  است که ساختاری کاملاً طبیعی دارد و در آن هیچ‌ گونه مواد شیمیایی مضری به کار نرفته‌ است. این کود در سه نوع جامد، مایع و گرانولی وجود دارد،  این کود خیلی سریع‌جذب ریشه گیاه می‌شود و اثرات خود را بهتر بر روی گیاه به ‌جای می‌گذارد.

هرس  فلفل دلمه ای در گلخانه

 فلفل دلمه‌ای رشد نامحدودی دارد و دارای  ساقه و برگ‌های زیادی می باشد، از این‌ جهت بهتر است  هر چند وقت 1 بار شاخه‌های آن را هرس کنید. نگهداری دو  ساقه فرعی و هرس تمام شاخه‌های ثانویه، از اصول مهم هرس فلفل دلمه‌ای در گلخانه است. جوانه‌های جانبی و برگ‌های اضافی که اطراف ساقه اصلی هستند را هرس کنید تا شکل اصلی گیاه حفظ شود. اگر می‌خواهید تعداد شاخه و برگ‌های فلفل دلمه‌ای بیش‌ از حد زیاد نشود، بهتر است در ابتدای هر فصل آن‌ها را هرس کنید تا فقط 1 برگ بر روی آن‌ها باقی بماند.

برداشت فلفل دلمه ای در گلخانه 

 بعد گلدهی،  فلفل دلمه ای حدود 22 هفته طول می‌کشد که  به طور کامل رشد کنند، سپس بعد از رشد کامل  می‌توانید 1 بار در هفته  آن را برداشت کنید. البته گاهی اوقات نیز این کار را می‌توانید 3 بار در هفته، انجام دهید.بهتر است  برداشت را  زمانی انجام دهید که 85 درصد رنگ آن کامل شده باشد. در طول دوره رشد نیز می‌توانید بین 7 الی 12 بار برداشت فلفل را انجام دهید.

سخن پایانی

کشت فلفل دلمه ای در گلخانه بسیار ساده است. اگر نکات لازم را در نظر بگیرید، می‌توانید محصولات  زیادی را برداشت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ایرانکود در تماس باشید.

اشتراک گذاری