جلبک دریایی برای درخت شلیل

جلبک دریایی برای درختان شلیل

آخرین مقالات

جلبک دریایی برای درختان شلیل

درختان  شلیل مانند سایر درختان برای رشد مطلوب و تولید محصولات باکیفیت به تغذیه مناسب احتیاج دارند وباید از طریق مصرف  کوددهی درست  املاح ضروری را به آن‌ها برسانند. در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه جلبک دریایی را برای درختان شلیل استفاده کنید.

روش مصرف جلبک دریایی در درختان شلیل 

کود مغذی جلبک دریایی را می‌توانید به روش‌های مختلفی مانند محلول پاشی، روش چال کود، همراه با آب آبیاری مصرف کنید. در محلول پاشی باید  کود جلبک دریایی  را ابتدا با آب رقیق کنید و سپس با استفاده از سم‌پاش آن را به شاخه و برگ‌های درخت اسپری کنید تا از این طریقبه خوبی جذب شود.  در روش چال کود آن را در قسمت سایه‌درخت دفن کنید، پس‌ از مصرف کود آن را آبیاری را کنید  تا کود سریع‌تر تجزیه شود.

مصرف زیاد جلبک دریایی برای درختان شلیل مناسب نیست.

برای به دست آمدن نتیجه‌ای مناسب‌ بعد مصرف جلبک دریایی برای درختان پیش‌ از انجام کوددهی، آزمون خاک را انجام دهید و با توجه به آن در زمان‌های مناسب اقدام به تغذیه‌دهی درختان شلیل کنید. چرا که  مصرف زیاد کود جلبک دریایی اصلا مناسب نیست و به سلامت درختان و محصولات صدمه جدی وارد می‌شود.

در زمان آفات زدگی شلیل می توان از کود جلبک دریایی استفاده کنید.

زمانی  که درختان شلیل دچار بیماری و آفات زدگی می شوند، آنها را با جلبک دریایی کوددهی کنید.  تا تمام مشکلات موجودآن برظرف شود. بهتر است  کود جلبک دریایی را به‌ تنهایی مصرف کنید و آن را با کودهای شیمیایی مخلوط نکنید زیرا  کود خواص و عملکرد مطلوب خود را از دست می دهد.

در مورد کود جلبک دریایی بیشتر بدانیم 

مصرف کود جلبک دریایی  در روزهای بارانی برای درختان شلیل

مصرف کود جلبک دریایی در روزهای بارانی برای درختان شلیل به روش پخش سطحی و محلول پاشی استفاده نکنید زیرا در چنین شرایطی کود شسته می‌شود و خواص آن از بین می‌رود.

درختان شلیل  در فصل بهار به مواد مغذی زیادی احتیاج دارند.

درختان شلیل بیشتر در فصل بهار به مواد غذایی احتیاج دارند و باید حتما در این زمان آن‌ها تغذیه کنید تا محصولات رشد بهتری داشته باشند و دچار ریزش گل نشوند‌. برای جلوگیری از یخ‌زدگی ریشه و سرمازدگی درخت، بهتر است کار کوددهی را در فصل پاییز نیز انجام دهید.

فواید کود جلبک دریایی بر روی درختان شلیل‌

افزایش میزان تولید محصولات  و ماندگاری میوه‌ها حتی بعد از برداشت

بهبود طعم میوه‌ها د و کمک  به طعم بالای آن

جلوگیری از رشد علف‌های هرز و بیماری ها و آفات

افزایش مقاومت درخت در برابر کم‌آبی و خشکی

افزایش حجم ریشه

افزایش وزن  محصولات و  جلوگیری از  آسیب  به آن‌ها

سخن پایانی

 کود جلبک دریایی برای درختان شلیل مزایا و خواص فوق العاده‌ای دارد. بنابر این اگر می‌خواهید به سلامت محصولات‌تان آسیبی وارد نشود و همچنین در هزینه‌های‌تان نیز تا حدود زیادی صرفه‌جویی کنید، بهتر است از کود جلبک دریایی شوک استفاده کنید. کارشناسان ایرانکود به صورت رایگان شما را راهنمایی خواهند کرد. در صورت کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده بالای صفحه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری