روش قلمه زدن دیفن باخیا

روش رشد سریع دیفن باخیا

آخرین مقالات

روش رشد سریع دیفن باخیا

دیفن باخیا از گیاهان چند ساله گرمسیری با گونه های مختلفی است که معمولاً به عنوان گیاهان آپارتمانی رشد می کنند. آنها دارای برگ های نوک تیز و بیضی شکل به رنگ های سبز، کرم و سفید رنگ  هستند. خاک این گیاه باید قدرت زهکشی بالایی داشته باشد. در محل نگهداری و پرورش گیاه باید هشت ساعت نور کامل و غیرمستقیم خورشید باشد.دمای محل نگهداری گل دیفن باخیا همیشه باید در محدوده 10-26 درجه سانتیگراد باشد و اختلاف دمای شب و روز هرگز نباید از 10 درجه سانتیگراد بیش‌تر شود. گیاه را فقط زمانی آبیاری کنید که سطح خاک گلدان خشک شده و رطوبت نداشته باشد.

خاک مناسب برای رشد سریع دیفن باخیا

از مخلوط گلدانی با زهکشی سریع و هوادهی خوب استفاده کنید. مطمئن شوید که زهکشی  گلدان مناسب است تا از آسیب به ریشه جلوگیری شود. آنها هرگز نباید در خاک خیس قرار دهید.

تأثیر نور خورشید بر رشد سریع دیفن باخیا

گیاه  باخیا دیفن  زمانی بیش‌ترین رشد را خواهد داشت که هشت ساعت نور کامل و غیرمستقیم آفتاب داشته باشد، گلدان  را در فاصله دو متری از پنجره‌های خانه قرار دهید و در ماه‌های گرم سال برای جلوگیری از نور مستقیم به گیاه  از توری یا پرده‌های شفاف استفاده کنید.

روش قلمه زدن دیفن باخیا

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

نحوه آبیاری دیفن باخیا برای رشد سریع

 آبیاری گیاه دیفن باخیا بایدانجام شود که 15-10 سانتیمتر از سطح خاک گلدان خشک و فاقد رطوبت باشد. در هنگام آبیاری گیاه، خاک گلدان را به خوبی مرطوب کرده و آبیاری را تا زمانی ادامه دهید که آب اضافی از کف گلدان خارج شود. برای اینکه PH خاک تغییر نکند بهتر است برای آبیاری این گیاه زیبا از آب جوشیده  ولرم  استفاده کنید.

بنابراین  نگهداری این گیاه  باکمی دقت و اصول می توانید انجام دهید. برای راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر هم می توانید با شماره درج شده در همین صفحه در ارتباط  باشید.

اشتراک گذاری