کود آهن برای درخت انگور

کود آهن برای درخت انگور

آخرین مقالات

کود آهن برای درخت انگور

کود آهن، نوعی محصول تقویت کننده خاک محسوب می شود که دارای خواص فراوانی است. کود آهن، دارای عناصری همچون: آهن، گوگرد، پتاسیم، ازت و مقدار بسیار زیادی  از مواد معدنی و آلی است که می تواند به رشد و پربار شدن درخت انگور کمک  کند. یکی از خواص کود آهن این است که کمبود کواد مغذی را جبران می کند.

نحوه  استفاده از کود آهن برای درخت انگور

کود آهن را  پیش از کاشت درخت انگور به آن اضافه کنید. ابتدا گودالی را برای کاشت  حفر کنید. کف گودال، مقداری کود آهن بریزید و با خاک کاملا مخلوط نمایید. پس از مخلوط نمودن خاک با کود آهن، مقداری آب درون گودال بریزید که فقط مخلوط خاک و کود کمی خیس بشوند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کود آهن برای درخت انگور

 

زمان مناسب کود  آهن درخت انگور

برای تقویت درخت انگور با کود آهن، آن را در هر زمانی پای درخت بریزید، بهترین فصل برای کود دهی درخت انگور در اوایل زمستان می باشد، هوای سرد نه تنها  سرعت تجزیه شدن کود با خاک را کاهش می دهد، بلکه  تا بهار سال آینده، درخت انگور پربار تر  خواهد شود. در اوایل بهار نیز می توانید کود آهن را به خاک درخت انگور اضافه نمایید.

بنابراین در صورت کاهش رشد درختان انگور  در باغ یا باغچه منزلمی توانید با این کود درختان را تقویت کنید. بهتر است  استفاده از کود آهن برای تقویت درخت انگور طبق دستورالعمل درج شده و  به اندازه مصرف شود. چرا که مصرف زیاد آن سبب از بین رفتن ریشه گیاه و هجوم آفات و بیماری های   مختلف به گیاه می شود. کارشناسان ایرانکود در ارتباط با مصرف کودهای آهن شما را راهنمایی خواهند کرد، کودهای آهن شوک طبیعی و ماندگاری زیادی در درختان دارند که شما می توانید  به راحتی از آن استفاده کنید. جهت هر گونه سوال با شماره درج شده در همین صفحه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری