کود مولتی کمپلکس بمب

آخرین مقالات

کود مولتی کمپلکس بمب

کود مولتی کمپلکس بمب یک کود طبیعی که از عناصر مغذی لازم رشد گیاهان شامل نیتروژن، فسفات، پتاسیم و سایر عناصرکه برای اصلاح خاک در کشاورزی استفاده می شوند، تشکیل شده است.  این کود به صورت محلول و گرانولی قابل استفاده هستند.

کود مولتی کمپلکس بمب استفاده از کودهای دیگر را کاهش می دهد.

کود مولتی کمپلکس بمب باعث کاهش و حداقل رساندن مصرف کودهای دیگر می شود. به این ترتیب هزینه های تولید نیز کاهش می یابد.علاوه بر این سوددهی و تولید محصولات کشاورزی افزایش می یابند.

فواید کود مولتی کمپلکس بمب

کود مولتی کمپلکس بمب باعث بهبود  گلدهی و تشکیل میوه را به حداکثر می رساند

رشد گیاه را تقویت می کند و از آفات و بیماری ها محافظت می کند

تمام مواد مغذی ضروری میکرو، ماکرو و کمیاب را فراهم می کند

کاربرد کود مولتی کمپلکس بمب در گیاهان

این کود به آرامی مواد مغذی را آزاد می کند و خاک را تغذیه می کند. به صورت کارد در خاک، کاربرد اسپری و همچنین همراه با آب آبیاری قابل مصرف که گیاهان به مدت زمان طولانی نیاز به مواد مغذی دیگر ندارند

کود کمپلکس بمب عملکرد بهینه میوه ها را افزایش می دهند.

کود کمپلکس بمب از مواد مغذی لازم رشد گیاهان مانند روی، کود آهن ، منگنز، کلسیم و بور و … تشکیل شده است که این ترکیب کامل باعث تقویت گیاهان می شود و برای ارتقای و افزایش عملکرد بهتر سبزیجات و میوه ها به آن نیاز دارند.

کود مولتی کمپلکس بمب برای تغذیه درختان میوه استفاده می شود.

کود مولتی کمپلکس بمب غنی از مواد مغذی که در گیاهان استفاده می شود. این کود در هر خاکی قابل استفاده است.  برای کشت های گیاهی و گیاهان زینتی مناسب است. کود مولتی کمپلکس بمب  اغلب برای تغذیه درختان میوه و درختچه ها استفاده می شود.

نحوه استفاده از کود مولتی کمپلکس بمب

از این کود در زمان  آماده سازی خاک استفاده می شود، می توانید از آن به صورت پانسمان بالا در کشت های گلخانه ای نیز استفاده کنید. مقدار مصرف این کود با توجه به نوع گیاه و خاک متفاوت است، اما توصیه می کنیم به طور متوسط در هر 100 متر مربع از 5 تا 15 کیلوگرم کود استفاده شود. فقط باید آن را به طور یکنواخت پخش کنید و به آرامی در لایه بالای 20 سانتی متری خاک  قرار دهید.

مقدار مصرف کود مولتی کمپلکس در محصولات مختلف

درخت سیب: کود دهی را در بهار با مصرف 80 تا 100 گرم در هر درخت انجام دهید.

هویج: قبل از کاشت با استفاده از 550-800 کیلوگرم در هکتار کود دهید.

گل کلم: قبل از کاشت با 500-800 کیلوگرم در هکتار کود دهید.

خیار زمینی : کود را قبل از کاشت به میزان 400-700 کیلوگرم در هکتار استفاده کنید.

پیاز: کود را قبل از کاشت به میزان 500-600 کیلوگرم در هکتار مصرف شود.

توت فرنگی صحرایی: قبل از شروع فصل رویشی دوز توصیه شده 150-200 کیلوگرم در هکتار است و پس از برداشت 250 کیلوگرم در هکتار مصرف شود.

خیار درختی : قبل از کاشت به میزان 500-800 کیلوگرم در هکتار کوددهی  کنید.

کود مولتی کمپلکس علائم پیچ خوردگی در گیاهان را بر طرف می کند

کود مولتی کمپلکس بمب علائمی مانند خشک شدن، پیچ خوردگی، لکه بینی و کلروز ناشی از کمبود مواد مغذی گیاه را برطرف می کند. این کود همچنین عناصر مورد نیاز گیاه را در بالاترین سطح تامین می کند.  همچنین باعث افزایش گلدهی و تشکیل میوه می شود.علاوه بر این، به گیاه اجازه می دهد تا از سایر مواد مغذی در حداکثر سطح بهره مند شود.کود مولتی کمپلکس در کلیه سیستم های آبیاری و محلول پاشی قابل استفاده می شود.

در مورد هیومیک اسید بیشتر بدانیم

فواید کودهای مولتی کمپلکس

جذب حداکثر و سریع عناصر توسط گیاه

قابل استفاده در تمامی گیاهان

عامل افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی

ایجاد تعادل بهینه بیشترین  عناصر مورد نیاز گیاه

پیشگیری و درمان کمبودهای تغذیه ای

بهترین زمان مصرف کود مولتی کمپلکس بمب

کود مولتی کمپلکس بمب  همچنین حاوی مقدار کمی نیتروژن و پتاسیم به علاوه ریز مغذی ها از جمله آهن است، به همین علت یک محصول عالی برای هر زمان از سال است اما به خصوص در تابستان خوب بهترین زمان مصرف این کود است.

مزایای ویژه کود مولتی کمپلکس بمب در درختان میوه 

بهبود تنش و استرس های محیطی

بهینه کردن رشد ریشه

بهبود راندمان مصرف آب در درختان

به حداقل رساندن انواع بیماریهای موجود در درختان به خصوص لکه های خشک موضعی رساند

از بین بردن پژمردگی برگها

کود مولتی کمپلکس بمب قابلیت ترکیب با محصولات دیگر را دارند.

کود مولتی کمپلکس بمب را می توان به تنهایی یا مخلوط با سایر محصولات استفاده کرد. در صورت همزمان با قارچ کش ها، حشره کش ها، علف کش ها  اختلالی در گیاهان ایجاد نمی کنند.

کود مولتی کمپلکس بمب باعث انعطاف پذیری خاک می شوند.

این کود به صورت مایع  وجود دارد. ترکیبات  موجود در این کود مایع با ذرات خاک پیوند محکمی ایجاد می کند، به طوری که شستشو و آبشویی خاک کاهش می یابد.  تماس محکم بین ذرات فشرده خاک و مواد مغذی حاصل از کود مایع باعث انعطاف پذیری خاک  می شود. می‌توان از کود مایع مولتی کمپلکس بمب  در تابستان یا زمستان استفاده کرد.

زمان جذب کود مولتی کمپلکس بمب در تولیدات گیاهی

با ورود کود مولتی کمپلکس بمب به خاک، از طریق خاک به ریشه و سپس به ساقه، برگ ها و گل ها منتقل می شود. در چنین شکلی فرآیند جذب ممکن است بین 12 روز تا 3 هفته طول بکشد. دمای خاک و دریافت آب از طریق انواع خاصی از گیاهان نیز از جمله عوامل مهمی هستند که سرعت دریافت کود خشک را محصولات کاهش می دهند. اما نوع مایع  آن جهت مصرف برای عمق خاک بین 10 تا 12 سانتی متر مناسب است.

در پایان

در بسته های 5، 10 ، 29 کیلویی عرضه می شوند. این کودها با قیمت مناسبی که دارند و با ترکیبات چند گانه خود سود اقتصادی زیادی برای تولیدکنندگان دارند. امکان ارسال به تمام نقاط هم برای شما کشاورزان وجود دارد. بنابراین جهت کسب اطلاات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

اشتراک گذاری