یوکا تنه دار

شرایط نگهداری یوکا تنه دار

آخرین مقالات

شرایط نگهداری یوکا تنه دار

یوکا تنه دار گیاهی بسیار زیبا است که شرایط نگهداری از آن بسیار راحت است. ‌این گیاه مقاومت بسیار زیادی در برابر کم‌آبی و خشکی دارد و می‌توانید آن را به‌ راحتی در منزل یا محل کار نگهداری کنید. گیاه یوکا دارای برگ‌های کشیده، بزرگ و نوک تیزی است که اطراف تنه چوبی گیاه قرار گرفته‌اند.

نور موردنیاز برای یوکا تنه دار

این گیاه به‌ طور معمول برای رشد به نور متوسط نیاز دارد و باید گلدان آن را در مکانی قرار دهید که نور به‌ صورت غیرمستقیم به آن‌ جا بتابد.  نور کم برای این گیاه اصلا مناسب نیست و می‌تواند باعث زرد شدن و ریزش برگ شود.  نور شدید نیز برای این گیاه اصلا مناسب نیست و موجب سوختگی و رنگ‌ پریدگی برگ‌ها می‌شود. ج

آبیاری یوکا تنه دار چگونه انجام می شود ؟

 گیاه یوکا در برابر کم‌ آبی و خشکی، مقاومت زیادی دارد. بهتر است  بین 2 زمان آبیاری، خاک به‌ صورت کامل خشک‌ شده باشد سپس آبیاری بعدی را انجام دهید. کم‌ آبی می‌تواند موجب سوختن نوک  برگ گیاه  و پوسیدگی ریشه‌ها می شود.

 

نحوه کوددهی یوکا تنه دار

برای  کوددهی گیاه یوکا  از کودهای آلی شوک استفاده کنید، بهترین زمان برای کوددهی یوکا، فصل بهار و تابستان است. بنابر این هر 2 هفته 1 بار با استفاده از یک کود آلی شوک گیاه را کوددهی کنید. کودهای شوک سرشار از  املاح و مواد مغذی همچون پتاسیم، آهن، روی، منیزیم، نیتروژن و فسفر  می باشد و  تمام نیازهای گیاه را به‌ صورت کامل تامین  می کند .

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

بهترین دما برای نگهداری یوکا 23 درجه سانتی گراد است.

یوکا تنه دار دمای بین 3 الی 30 درجه سانتی‌گراد را تحمل می  کند اما بهترین دما برای  نگهداری آن 15 تا 23 درجه سانتی‌گراد است. در فصل تابستان اگر هوا بیش‌ از حد گرم باشد ، بهتر است  گیاه  را به محلی خنک‌تر انتقال دهید یا این‌ که برگ‌های آن را با استفاده از آب خیس کنید تا خنک شود.

خاک یوکا بهتر است دارای مواد آلی کافی باشد.

یوکا  برای رشد به یک خاک سبک نیاز دارد که به‌ صورت مناسب نیز زهکشی شده باشد.  بهتر است از خاک آن  دارای شن و رس و مواد آلی به میزان کافی وجود داشته باشد.

یوکا تنه دار

بیماری های رایج یوکا تنه دار 

  • ایجاد سفیدک

 یوکا تنه دار اگر در محیطی خیلی سرد یا مرطوب قرار بگیرد، ممکن است بر روی برگ‌های آن کپک‌های سفید و خاکستری ایجاد شود. این کپک‌ها باعث از بین رفتن گیاه می شود.

  • پوسیدگی و شل شدن ساقه

برای درمان پوسیدگی و شل شدن ساقه یوکا  میزان آبیاری را کمتر کنید و آبیاری را بعد از خشک شدن سطح خاک انجام دهید زیرا آبیاری بیش‌ از اندازه می‌تواند موجب پوسیدگی ریشه شود.

  • ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی ساقه و برگ‌ها

برای درمان بیماری لکه قهوه ای بر روی ساقه و برگ ها هر چند وقت یک‌بار برگ‌ها را با استفاده از پنبه آغشته شده به سم یا حشره‌کش تمیز کنید تا به طور کامل علائم از بین بروند.

سخن پایانی

نگهداری یوکا تنه دار نسبت به دیگر گل و گیاهان زینتی بسیار راحت‌تر است و اگر شرایط لازم را برای آن فراهم کنید، می‌توانید تا مدت‌های زیادی گیاه را داشته باشید. بنابراین بهتر است آبیاری، کوددهی را به موقع و به صورت اصولی انجام دهید تا گیاه‌تان از بین نرود.جهت کسب اطلاعات بیشتر وسفارش کودهای شوک  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری