تاثیر فروت ست بر روی گوجه فرنگی

تاثیر فروت ست بر روی گوجه فرنگی

آخرین مقالات

تاثیر فروت ست بر روی گوجه فرنگی

برای رشد گیاهان گوجه فرنگی، تقویت خاک و غنی سازی آن  از مواد آلی ضروری است.  خاک حاصلخیز  باعث تولید  گوجه فرنگی های شاداب و سالم می شود، به این ترتیب میوه های خوش طعم و آبدار تولید می شود. کاشت گوجه فرنگی با انتخاب نوع گوجه فرنگی و روش کاشت صحیح آن بستگی دارد. کودهای فروت ست برای محافظت گوجه فرنگی از سرما استفاده می شود.

نحوه کوددهی گوجه فرنگی با کودهای فروت ست

خاک باید غنی از مواد مغذی باشد تا گیاه گوجه فرنگی  رشد خوبی داشته باشد. بنابراین کود فروت ست باید قبل از کاشت زمانی که دمای خاک هنوز پایین است با خاک مخلوط کنید. حفره هایی  به عمق حدود 40 سانتی متر حفر کنید، کود را داخل حفره بریزید و با خاک بپوشانید.  همچنین می توانید این کود مغذی را  سه یا چهار هفته پس از پیوند به  بوته های گوجه فرنگی اضافه کنید.

تاثیر فروت ست بر روی گوجه فرنگی

 

نحوه مصرف کود فروت ست برای گوجه فرنگی

 قبل از کود دهی  گوجه فرنگی  ها بهتر است آزمایش خاک انجام دهید. گر خاک شما دارای نیتروژن زیاد است، باید از کودهایی استفاده کنید که مقدار نیتروژن  کمتر و فسفر بیشتری دارد  که فروت ست یکی از این کودها است.  همچنین می توانید از کودهای فروت ست در زمان گلدهی گوجه فرنگی ها استفاده کنید.

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

بنابراین  اگر گیاه گوجه فرنگی قبل از کوددهی به خوبی آبیاری نشود، ممکن است باعث سوختگی گیاهان شود. پس از آبیاری، کود را در لایه 15 سانتی متر  از پایه گیاه روی زمین پخش کنید. کوددهی خیلی نزدیک به گیاه گوجه فرنگی می تواند منجر به  سوختگی گیاه گوجه فرنگی شود. تاثیر فروت ست بر روی گوجه فرنگی موجب شده که این کود به تامین مواد مغذی اضافی مورد نیاز گوجه فرنگی برای رشد سریع کمک کند.

اشتراک گذاری