تاثیر اسید هیومیک بر ریحان

تاثیر اسیدهیومیک بر عملکرد گیاه ریحان

آخرین مقالات

تاثیر اسیدهیومیک بر عملکرد گیاه ریحان

گیاه ریحان یک گیاه محبوب بومی جنوب آسیا و جزایر اقیانوس آرام جنوبی است، این گیاه از خانواده نعناع که  برگ‎های معطر تولید می‎کند که معمولاً در غذاهای ایتالیایی و مدیترانه ای استفاده می‎شود.   ریحان یک گیاه یک ساله است، بسیار سریع رشد می‎کند. در حقیقت، می‎تواند در عرض 3 تا 4 هفته رسیدگی آن کامل می شود.

اسید هیومیک باعث بهبود رشد ریحان می شود.

اسیدهیومیک، یکی از ترکیبات گیاهی و ارگانیک است که در بهبود و تهویه خاک، افزایش رشد میکروارگانیسم‎ها و بهبود رشد ریشه گیاه ریحان است. این ترکیب مواد مغذی لازم را در اختیار گیاه قرار می دهد .اسیدهیومیک در گیاه ریحان علاوه بر افزایش رشد، باعث رشد بیشتر برگهای این گیاه ، همچنین تامین کلروفیل برای آن می شود.

تاثیر اسید هیومیک بر ریحان

اسیدهای هیومیک و منابع تامین آن برای ریحان

ترکیبات اسید هیومیک در تمام خاک‎ها و آب‎ها وجود دارد،  همچنین این ترکیبات، از محصولات گیاهی تجزیه شده، تشکیل شده است.بخش اصلی اسید هیومیک هوموس می باشد، که در یک لایه خاص از زغال سنگ نرم قهوه ای، که هنوز به مرحله لیگنیت نرسیده است. اسید هیومیک را می‎توان با غلظت 85٪ یافت. این لایه ذغال قهوه ای نرم، در سطح بین المللی لئوناردیت نامیده می‌‎شود.

این گیاه برای رشد خود نیازمند استفاده از کودهای مناسب است که به وسیله آن بتواند هم محصول مناسبی داشته باشد، استفاده از کودگیاهی اسیدهیومیک روی خصوصیات کمی وکیفی این گیاه تاثیر  می گذارد. درحقیقت تاثیر اسیدهیومیک بر ریحان بیشتر بر روی ویژگی های این گیاه از قبیل، برگ، شاخه، عملکرد دانه، ارتفاع بوته و…. است. اسیدهیومیک می‎تواند بر رشد و عملکرد گیاه ریحان تاثیرگذار باشد و باعث بهبود عملکرد این گیاه شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

نتیجه گیری:

در مجموع، گیاه ریحان در خاک مرطوب و دارای زهکشی مناسب با PH خنثی به خوبی رشد می‎کند. این گیاه را در میان سایر گیاهان و سبزیجات با نور و آبیاری مورد نیاز مانند گوجه فرنگی یا جعفری بکارید. ر تنها عامل موثر در کاشت آن این است که از یک کود مناسب مثل اسیدهیومیک برای رشد بهتر آن استفاده کنید که تاثیر اسیدهیومیک بر ریحان به خوبی مشخص شده است.

اشتراک گذاری