کود کالمکس برای انگور

فصل پیوند انگور

آخرین مقالات

فصل پیوند انگور :

انگور يکي از میوه‌های بسيار ارزشمند در سراسر جهان است. این میوه دارای مواد مغذي زياد و آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. با توجه به مصارف زیادی که این میوه دارد، در سراسر جهان پرورش داده می‌شود؛ بنابراین با توجه به چندمنظوره بودن این میوه و پرورش آسان آن می‌تواند ازنظر اقتصادی برای باغداران بسیار باصرفه و سودمند باشد. انگور گیاهی چندساله، چوبی، خزاندار وبالارونده است که دارای ریشه قوی وطویل ومنشعب با قدرت عمق نفوذ ۳تا ۴متر به صورت طولی و عرضی می باشد. پیوند انگور با هدف ایجاد باغ های یکدست  تجاری با میوه های مرغوب و ارقام شناخته شده صورت می پذیرد . علاوه بر این با پیوند پایه های قوی که نسبت به شرایط نامناسب محیطی خاک، آفات و بیماری ها مقاوم هستند، استفاده می شود.

کود کالمکس برای انگور

عوامل موثر در تعیین  زمان پیوند انگور 

دمای هوا

دما یکی دیگر از عوامل حیاتی در مورد نحوه پیوند انگور است. محدوده دمایی بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد می‌تواند رشد مطلوب را افزایش دهد. این به این دلیل است که دما بر فتوسنتز، بهره‌وری و چرخه فنولوژیکی (زمان بین گلدهی و برداشت) تأثیر می‌گذارد. بطوری که در مناطقی که دمای بالاتری دارند، تولید زودتر صورت می‌گیرد. در انتخاب فصل پیوند زدن انگور، دما یک معقوله بسیار مهم است که تاثیر بسزایی در موفقیت کار دارد، پس به آن دقت کنید.

شدت نور

یکی از عوامل مهم در مورد نحوه پیوند انگور این است که نور خورشید برای تولید و تجمع قندها ضروری است. به عبارت دیگر گیاه انگور وقتی در  معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، میوه‌ای با کیفیت بهتر تولید می‌کند.

وضعیت جریان شیره گیاهی

در انتخاب زمان پیوند درخت انگور نباید فعالیت گیاه بسیار بالا باشد زیرا در اثر تولید مقدار بالای شیره نباتی، پیوندک در محل پیوند دچار خفگی میشود و از طرفی در فصل زمستان که جریان شیره گیاهی متوقف است  پیوند  انجام نمی شود.

خاک

بهترین نوع خاک مناسب برای پیوند انگور، باید شنی، نسبتاً حاصلخیز و با زهکشی خوب باشد. همچنین pH آن باید بین ۵.۵ تا ۷ باشد.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

زمان انجام پیوند انگور 

در دو زمان می توان پیوند انگور را انجام داد: یکی در فصل بهارپس از بیدار شدن انگور و قبل از انکه شدت جریان شیره نباتی زیاد شود و یا انکه سرمای اول بهار مانع فعالیت سلولهای قسمت هوایی گیاه گردد و دیگری در اواخر تابستان و یا اویل پائیز (بنا بر نوع درخت ) که جریان شیره نباتی تا اندازه ای کند شده و سرمای زمستان هنوز فرا نرسیده است.

کود سه بیست برای انگور

نحوه پیوند درخت  انگور

 در پیوند زدن از پیوندهای اسکنه، شکمی و قاشقی جهت تکثیر درخت انگور استفاده می‌شود. روش مناسب پیوند انگور بدین صورت است که در اواخر فصل زمستان پیوند مناسب تهیه و در پارچه مرطوب در یخچال (دمای ۴ درجه سانتیگراد) نگه‌داری می‌شود و در اواسط بهار پیوند انجام می‌گیرد. در انگورکاری معمولا پیوند اسکنه در فصل پاییز انجام می‌شود. لازم به ذکر است در هنگام پیوند سایر شرایط گیاه باید به خوبی کنترل گردد از جمله آبیاری منظم و کوددهی که پیشنهاد ما کود مایع شوک است.

اشتراک گذاری