گل رز - تاثیر اسید هیومیک بر گل رز

آشنایی با تاثیر اسید هیومیک بر گل رز

آخرین مقالات

آشنایی با تاثیر اسید هیومیک بر گل رز

 گل رز نیاز به رشد مناسب دارند تا بتواند عملکرد خوبی  داشته باشد. استفاده از کود اسید هیومیک می تواند در رشد و پایداری گیاه، نقش موثری داشته باشد و مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تامین کند.

گل رز - تاثیر اسید هیومیک بر گل رز

مهمترین خواص اسید هیومیک برای گل رز

 افزایش جذب عناصر غذایی گیاه

افزایش رشد ریشه و بهبود ساختار خاک

کاربرد به عنوان پوشش بذر، محلول پاشی و نرم کننده خاک

افزایش کیفیت و بهبود عملکرد گیاه

بهبود و کاهش  تنش گیاه را در برابر آفات و بیماری ها

تقویت فعالیت بیولوژیکی

افزایش احتباس آب

کمک به سنتز کلروفیل و جذب مواد مغذی

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

اسید هیومیک جذب مواد مغذی منگنز و روی را در گل رز افزایش می دهد.

اسیدهای هیومیک  جذب کننده عالی مواد معدنی و مغذی خاک هستند. برخی از این مواد مغذی شامل آلومینیوم، مس، آهن، منگنز و روی می باشند.

اسید هیومیک ظرفیت تبادل کاتیونی گل رز را افزایش می دهد.

یکی از مزایای شیمیایی اسید هیومیک بر گل رز  افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی است. طرفیت تبادل کاتیونی باعث توانایی خاک در نگهداری کاتیون های خاک  شامل کلسیم، منیزیم و روی می شود. اسید هیومیک ظرفیت تبادل کاتیونی بسیار بالایی دارد، ​بنابراین افزودن اسید هیومیک  به خاک  باعث افزایش  ظرفیت کاتیونی خاک می شود.

اسید هیومیک باعث رشد بیشتر ریشه گل رز و جلوگیری از شکنندگی آنها می شود

خاک مورد نیاز گل رز را بررسی کنید، خاک مورد نیاز  گل رز باید نرم و شکننده باشد،خاک های  ریشه‌های گل رز  در خاک‌های شکننده به خوبی رشد می‌کنند، اما خاک فشرده  یا غرقاب مناسب آنها نیست . خاک سالم فضا را برای شکوفایی بسیاری از موجودات مفید از جمله میکروب ها و کرم های خاکی فراهم می کند.

 

نتیجه گیری:

در حقیقت، اسید های هیومیک جزو ترکیباتی هستند که در افزایش رشد ریشه و بهبود خاک به منظور رشد گیاه نقش موثری دارند. اینکه تصمیم می گیرید کدام کود مناسب گیاه شما است، تاثیر اسید هیومیک بر گل رز چگونه است و…. نیازمند کسب آگاهی از کارشناسان مجرب در این حوزه هستید، بنابراین می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری