برنامه کوددهی سیر

برنامه کوددهی سیر

آخرین مقالات

برنامه کوددهی سیر

سیر گیاهی است که از خواص زیادی برخوردار است، امروزه کشاورزان برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی خود باید از برنامه کوددهی مناسب استفاده کنند. در این مقاله  در مورد برنامه کوددهی سیر با ما همراه باشید.

نحوه کوددهی گیاهان  سیر

سیر از جمله گیاهانی است که به مواد مغذی زیادی نیاز دارد. در اکثر مناطق  پیازهای سیر باید در اواخر پاییز یا اوایل زمستان کاشته شوند. در مناطق گرمسیری می توانید سیر را  اواخر تابستان یا اوایل پاییز بکارید. قبل  کاشت بهتر است از کمپوست برای  اصلاح خاک استفاده کنید. همچنین می توانید از کود دامی  (0.5-1 کیلوگرم) و کود همه منظوره سه بیست به مقدار یک  کیلوگرم  استفاده کنید.

انجام آزمایش خاک قبل کوددهی گیاهان سیر

 خاک های کشاورزی هر منطقه با مناطق دیگر از نظر وجود عناصر غذائی  مورد نیاز گیاه متفاوت است. همچنین این زمین‌ها به‌خاطر محصولاتی که در آن‌ها مورد کاشت قرار می‌گیرد، روش انجام فرآیند کوددهی و آبیاری آن‌ها هر ساله امکان دارد که میزان حاصلخیزی خاک را کاهش دهد. از این‌رو برای کشاورزان ضروری است که قبل‌ از کاشت هر گیاهی اطلاعات کاملی را درباره خاکی که آن گیاه در آن مورد کشت قرار می‌گیرد، به دست بیاورند. از این رو لازم است   قبل‌ از انجامکشت  برای کوددهی سیر، خاک زمین کشاورزی را مورد آزمایش قرار دهید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

برنامه کوددهی سیر

بهترین زمان برای کوددهی گیاه سیر

بهترین زمان برای کوددهی گیاه سیر در زمان کاشت گیاه می باشد.  بدین ترتیب کوددهی در این زمان موادی را به خاک اضافه می کند تا بتواند قدرت جوانه زنی گیاه سیر را افزایش بدهد و از اختلال در رشد گیاه به وسیله تنش‌ها و استرس‌های محیطی جلوگیری کند. بهترین کود در این زمان برای گیاه سیر کود اسید هیومیک است؛ چرا که کود اسید هیومیک موجب اصلاح ساختار خاک شود. همچنین زمانی‌که رشد نشاء گیاه به اندازه‌ای برسد که کشاورز بتواند آن را به زمین اصلی انتقال بدهد، می‌توان از کودهای فسفر بالا که مقدار کمی پتاسیم و نیتروژن درون آن‌ها وجود دارد استفاده نمود. همچنین استفاده از کودهای اسید هیومیک به دلیل خواص زیاد و کارایی بالای آن‌ها در این مرحله برای تقویت زمین‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

سخن پایانی :

نحوه کوددهی گیاهان سیر بسیار مهم است . کودهای ارگانیک و طبیعی شوک با توجه به اینکه طبیعی هستند باعث رشد بهتر و عملکرد مناسب شیر می شوند. شما تولید کننده عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کودی خود با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری