جلبک دریایی برای درخت هلو

جلبک دریایی برای درختان هلو

آخرین مقالات

جلبک دریایی برای درختان هلو

جلبک دریایی حاوی بیش از 70 ماده مغذی است که برای زندگی هر گیاهی مفید است. جلبک دریایی تمام آن مواد معدنی و مواد مغذی را در خود دارد.  در این مقاله در مورد نحوه استفاده از جلبک دریایی برای کود دهی درختان هلو آشنا می شوید.

فواید جلبک دریایی برای درختان هلو

 سیستم های ریشه درختان هلو را تقویت می کند و رشد را پس از کنترل آفات و بیماری ها تحریک می کند و درختان را در برابر تنش محیطی  مقاوم ترمی کند. همچنین جلبک دریایی باعث  شکوفه دهی  بیشتر میوه درختان می شود و مقاومت بیشتری در برابر رشد آفات و بیماریها نشان می دهند.

نحوه مصرف جلبک دریایی برای درختان هلو

مقداری  جلبک دریایی را در یک سطل بزرگ  بریزید و سطل را با آب پر کنید. اجازه دهید مخلوط به مدت چند روز بماند و سپس آن را هم بزنید. این روند را برای حدود یک هفته یا تا زمانی که جلبک دریایی شروع به پوسیدگی کند ادامه دهید. پس از رسیدن به این مرحله، آب را بیرون بریزید تا محلول در حدود 2 قسمت آب به 1 قسمت جلبک دریایی باشد، سپس آن را در یک اسپری بطری کنید. بعد آن را روی درختان هلو استفاده کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کود جلبک دریایی برای درختان هلو از تنش های محیطی جلوگیری می کند.

کود جلبک دریاییرا می توان به صورت سمپاشی روی درختان هلو استفاده کرد و به راحتی جذب برگ درخت می شود. در هر دو قسمت بالا و پایین برگ ها مصرف کنید.کود محلول جلبک دریایی بلافاصله پس از کاشت برای تحریک جوانه زنی، در هنگام جوانه زدن برای تقویت رشد سالم و پس از پیوند برای جلوگیری از آسیب ناشی از تنش محیطی پیشنهاد می شود.

سخن پایانی

بهتر است کود  جلبک دریایی برای درخت هلو را از اوایل بهار تا اواسط تابستان مصرف کنید زیرا کوددهی درختان هلو در این زمان مزایای زیادی را به همراه دارد و بسیار مناسب است. همچنین برای به دست آمدن نتیجه‌ای مطلوب‌تر، حتما کوددهی را به میزان کافی و به صورت مناسب انجام دهید و در مصرف این کود زیاده‌روی نکنید  چون محصولات‌ کیفیت خود را از دست می‌دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و کودهای شوک با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری