هرس درخت گیلاس

هرس درختان گیلاس

آخرین مقالات

هرس درختان گیلاس

هرس درختان گیلاس برای تولید بیشتر و مراقبت لازم ضروری است. درختان گیلاس نیاز به هرس منظم دارند، درختان  گیلاس‌  بزرگ‌تر  به هرس بیشتری نیاز دارند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه این کار را انجام دهید.

چه زمانی درختان گیلاس را هرس کنیم

اکثر درختان میوه را در اواخر زمستان هرس می کند ،  اما برای درختان گیلاس هرس تابستانه انجام می شود. بعد از برداشت  محصول که معمولاً بین ابتدای مرداد تا پایان شهریور است نیز می توانید این کار را انجام  دهید، چون  در این زمان محل بریدگی های انجام زودتر بهبود می یابد و خطر ابتلا به انواع بیماری ها نیز کاهش می یابد.

هرس درخت گیلاس

انواع  هرس درختان گیلاس

هرس ریشه ای :

هرس ریشه ای رشد رویشی یعنی تشکیل شاخه ها و برگ های جدی را تحریک می کند. این نوع برای درختانی که شاخه  و میوه های  کمتر تولید می کنند ،مفید می باشد .

هرس شاخه ای :

در هرس شاخه ای، شاخه های ضخیم را نبرید، همیشه شاخه کلفت به طول حداقل 7 سانتی متر بگذارید.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

چگونه تشخیص دهیم که کدام شاخه های درخت گیلاس را هرس کنیم

در درختان گیلاس  هرس شاخه های جانبی  انجام می شود. اگر تنه در نقطه‌ای که شاخه‌ای ظاهر می‌شود باریک  باشد،  آن را باید کوتاه کنید. هر چه تنه مخروطی تر  باشد، بیشتر باید هرس شود.   این امر در مورد شاخه های پیشرو متصل به تنه نیز صدق می کند.

 

گیلاس به عنوان یکی از مهمترین میوه های تابستانه و یکی از پرفروش ترین آنها که نقش عمده ای در اقتصاد کشاورزان دارد.با رعایت نکات مهم هرس و پرورش صحیح میتوانیم تا سالها از ثمره این میوه خوشمزه و آبدار استفاده کنیم. برای کوددهی صحیح درختان گیلاس و مقدار لازم کوددهی که قطعا در باردهی درختان موثر است با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری