کود برای درشتی پیاز

کود برای درشتی پیاز

آخرین مقالات

کود برای درشتی پیاز

علاوه بر تکنیک های مناسب باروری و آبیاری ، انتخاب نوع پیاز عامل مهمی در رشد پیازهای بزرگ است. تعداد و اندازه برگ ها در زمان رسیدگی در تعیین بزرگی آنها موثر است. برگ های بیشتر به معنای پیاز بزرگ تر است. در این مقاله  در مورد کود برای درشتی پیاز ها مطالبی بیان خواهد شد.

کوددهی پیاز قبل از کاشت

قبل از کاشت پیوند پیاز خاک را  در عمق ۲ سانتی متر  با کود کمپوست اصلاح کنید ، که باعث بهبود بافت خاک می شود . یک دوم  فنجان  از کود متعادل  و مایع را در هر ۵ متر  کاشت در به عمق ۳ متر  اضافه کنید. در صورت کاشت بذر پیاز ، از کود سوپر فسفات به  استفاده کنید.

کود برای درشتی پیاز

برای انتخاب کود مناسب برای پیاز ، ترکیبی را انتخاب کنید که از نظر نیتروژن زیاد باشد. با رشد پیاز ، آنها تمام نیتروژن را از خاک بیرون می کشند و آن را به عنوان مغذی استفاده می کنند. طبق مطالعات ، اگر از غلظت کود بهینه نیتروژن استفاده می کنید ، گیاهان شما پیاز بیشتر و بزرگتر را به همراه خواهند داشت.

مقدار کود لازم برای درشتی پیاز

اگر فقط از کود نیتروژن مانند نیترات آمونیوم استفاده می کنید ، برای داشتن بهترین و درشت ترین پیاز ، یک فنجان از آن را روی یک ردیف پیاز به اندازه ۱۰ متر پخش کنید. شما باید هر 2 تا 3 هفته کود نیتروژن را استفاده کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

پیاز برای درشت شدن به پتاسیم نیاز دارد

پتاسیم زمانی مفید است که خاک ها  سطوح بالایی از نیتروژن را دارا باشند.به این ترتیب از پوسیدگی پیاز در هنگام نگهداری  آن جلوگیری می کند. هنگام کاشت پیاز، باید مراقب میزان کلرید خاک باشید، چون  مقدار بیش از حد آن می تواند عملکرد را کاهش دهد و در طول ذخیره سازی، وزن پیاز را کاهش دهد.

کود برای درشتی پیاز

پیاز برای درشتی به کودهای گوگرد نیازمند است ؟

 اگر زمین  دارای غلظت بالایی از گوگرد باشد،  برای پیاز  مضر است. با کم بودن غلظت  گوگرد  باید آن را به خاک اضافه کنیدتا  میزان نیتروژن دریافتی آن افزایش و موجب تولید بیشتر شود.

کلام پایانی

برای کوددهی اصولی پیاز باید از  یک راهنمای مناسب و کاربردی استفاده کنید.  اندازه فلس های پیاز به اندازه برگهای سبز در طول رسیدگی  بستگی دارد. هرچه برگ بزرگتر باشد تولید پیاز  بزرگتر خواهد بود. بنابراین برای رشد گیاه و برگ های آن نیاز به برنامه منظم کود دهی خواهید داشت.

اشتراک گذاری