کود درخت صنوبر - Cottonwood

کود درخت صنوبر

آخرین مقالات

کود درخت صنوبر

درختان صنوبر درختان همیشه سبز  هستند  که  برای اطمینان از سلامت و قدرت آنها، انتخاب کود مناسب ضروری است. در این مقاله ، بهترین انواع کود برای درختان صنوبر را مورد بررسی  قرار خواهیم داد.

کودهای سه بیست برای درختان صنوبر سلامت و رشد گیاهان را فراهم می کند.

کودهای سه بیست مواد مغذی اولیه مورد نیاز درختان صنوبر را تامین می کنند.این نسبت متعادل و  مساوی از سه  ماده مغذی اصلی ارتقا سلامت  و رشد کلی فراهم می کند.

از کودهای دوستدار محیط زیست و مناسب برای درختان صنوبر کودهای آهسته رهش هستند.

کود آهسته رهش منبع ثابتی از مواد مغذی لازم  را در  دوره طولانی  رشد برای صنوبر فراهم می کند و تضمین می کند که درختان صنوبر شما تغذیه مورد نیاز برای رشد مطلوب را دریافت می کنند. این نوع کود همچنین کمتر به محیط زیست نفوذ می کند و از دوستداران  محیط زیست تمحسوب می شود.

کودهای گرانول یا مایع جذب سریعی دارند و نیازهای فوری به مواد مغذی را تامین می کنند.

کودهای دانه ای و مایع می توانند برای درختان صنوبر موثر باشند. کودهای گرانول معمولاً کاربرد آسان‌تری دارند و اثر طولانی‌تری دارند، در حالی که کودهای مایع به سرعت جذب می‌شوند و می‌توانند نیازهای فوری  به مواد مغذی را تامین کنند.

در مورد کودهای مایع بیشتر بدانیم 

نحوه کوددهی درختان صنوبر

درختان صنوبر هم ازطریق کوددهی  سطحی و هم از طریق کوددهی از ریشه  سود می برند، کوددهی  سطحی شامل پخش کود روی سطح خاک اطراف درخت است، در حالی که کوددهی  ریشه  شامل تزریق مستقیم کود به ناحیه ریشه است. این نحوه کوددهی می تواند پوشش جامع مواد مغذی را  برای صنوبر تضمین کند.

 

 

کود درخت صنوبر - Cottonwood

نهال  صنوبر در صورت کمبود نیتروژن رشد ضعیف و کندی دارند

نهال‌ صنوبر که تحت شرایط کمبود نیتروژن  رشد ضعیف و  آهسته‌تری از خود نشان می‌دهند. در درختان جوان به خصوص نوک برگ سوزنی آنها این کمبود  مشاهده می شود و اغلب به طور یکنواخت در کل درخت  شاخه ها کوتاه و دارای انشعاب ضعیف می شوند. شاخه ها در  تابستانی رشد نمی کنند و دوره رشد کوتاه دارند.

درختان صنوبر بالغ با کمبود فسفر به رنگ سبز تیره در می آید.

درختان  صنوبر بالغ  در صورت کمبود فسفر به رنگ سبز تیره یا ارغوان ادر می آیند. اما درختان جوان در شرایط کمبود فسفر رشد می‌کنند کوتاه و زرد رنگ می شوند به خصوص نوک برگ   درختان مسن تر،  خاکستری یا خاکستری مایل به آبی می شود.

 

 

کود درخت صنوبر - Cottonwood

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

نحوه  کوددهی درخت صنوبر

در برنامه  کوددهی درخت صنوبر، باید کودهای شیمیایی شامل، ازت، فسفر و پتاسیم باشند، چرا که این عناصر بهترین منابع رشد بالای درخت صنوبر هستند. بسته به بازه زمانی از کودهای مختلفی برای رشد درخت صنوبر استفاده می گردد، به عنوان مثال، در اوایل فصل بهار  از کود اوره استفاده می گردد و در اوایل اردیبهشت از کود سولوپتاس استفاده می شود. کود اوره به طور طبیعی رشد  و افزایش طبیعی قد درخت صنوبر را فراهم می کند و  کود سولوپتاس بر افزایش میزان قطر تنه درخت  اثر می گذارد.

برگ درختان صنوبر در صورت کمبود پتاسیم زرد رنگ می شوند.

نوک برگ درختان صنوبر در صورت کمبود پتاسیم منجر به تغییر رنگ اولیه سبز مایل به زرد و نوک برگها سوزنی می شود.  هنگامی که کمبود شدید باشد، نوک سوزن ها به رنگ قرمز مایل به

قهوه ای یا قهوه ای مایل به ارغوانی در می آیند و در نهایت پیر می شوند. اگرچه پایه آنها اغلب سبز باقی می ماند.

اشتراک گذاری