کود فول مکس بمب  برای تولید بهترین محصول پیاز

آخرین مقالات

کود فول مکس بمب  برای تولید بهترین محصول پیاز

کود فول مکس بمب  یک کود مبتنی بر نیتروژن  است و با توجه به اینکه پیاز به منبع بالایی از نیتروژن نیاز دارد، این کود می تواند برای پیاز مفید باشد. پیازها به دلیل سیستم ریشه کم عمق  با  کرک های کوتاه راندمان جذب مواد مغذی  کمی دارند. بنابراین اجرای یک برنامه کود متناسب برای کمک به دستیابی به عملکرد بهینه بسیار مهم است.

اولین کاربرد کود فول مکس بمب  پس از کاشت پیاز  است.

 باید به میزان یک فنجان در هر 30 سانتی متری از  ردیف  کاشت استفاده شود. اولین کاربرد باید حدود سه هفته پس از کاشت باشد و سپس هر 2 تا 3 هفته یکبار مجدا کوددهی شود. در تولید پیاز علاوه بر نحوه کاشت، کوددهی و تغذیه پیاز نیز برای دستیابی به کیفیت مورد نظر مهم می باشد. ضروری است که کوددهی  کود فول مکس  تا حد امکان نزدیک به منطقه ریشه زایی پیاز  باشد.

کود فول مکس بمب از نرم شدن پیاز جلوگیری می کند

مواد مغذی نیتروژن و پتاسیم در محصولات پیاز  برای دستیابی به بازدهی فروش بالا ضروری  می باشد. کود فول مکس بمب در صورت استفاده درست و اصولی  از نرم شدن پیازها جلوگیری می کند.  علاوه بر روش های مناسب کوددهی و آبیاری، انتخاب رقم پیاز عامل مهمی در رشد پیازهای بزرگ است.

استفاده از کود فول مکس بمب قبل کاشت ریشه های قوی را تقویت می کند.

قبل از کاشت پیاز، استفاده از کود فول مکس  بافت خاک را بهبود می بخشد و برخی از مواد مغذی مورد نیاز پیاز  را فراهم می کند. به ازای هر300 سانتی متری ردیف کاشت ، 1/2 فنجان کود فول مکس بمب را تا عمق 8 سانتی متری خاک  مصرف کنید. در صورت کاشت بذر پیاز، از 1/2 فنجان از این کود  به جای کود متعادل استفاده کنید. کود مکس  به عنوان یک کود اولیه عمل می کند و ریشه های قوی پیاز را قبل کاشت تقویت می کند.

 

اواسط تابستان از مصرف کود فول مکس بمب در پیاز خودداری کنید.

بعد از اواسط تابستان از کود دهی پیاز با فول مکس بمب خودداری کنید. همچنین کاربردهای دیرهنگام کود باعث نرم شدن پیازها می شود و پیازها به خوبی  رشد نخواهند کرد. علاوه بر کود دهی  کافی، پیاز برای بزرگ شدن نیاز به خاک مرطوبی دارد.

کود فول مکس بمب تولید پیازهای بزرگ را افزایش می دهد.

کود فول مکس بمب به علت دارا بودن  نیتروژن اندازه برگ پیاز را افزایش می دهد، در نتیجه باعث تولید پیازهای بزرگ  می شود. همچنین این کود منجر به عملکرد مطلوب در پیاز خواهد شد.  نکته مهم اینکه آزمایش خاک جهت تعیین مواد مغذی مناسب حتما انجام شود.

کودهای فول مکس به دلیل دارا بودن پتاسیم خطر پوسیدگی پیاز در انبار را کاهش می دهد.

کود فول مکس در خاک هایی که سطوح بسیار بالایی از نیتروژن دارند استفاده شود و به دلیل دارا بودن پتاسیم کافی   خطر پوسیدگی پیاز در انبار را کاهش می دهد.

از کودهای فول مکس در خاکهای دارای کلرید استفاده نکنید

 اگر میزان کلرید خاک زیاد باشد از کودهای  فول مکس استفاده نکنید،  مصرف بیش از حد آن می تواند عملکرد را کاهش دهد و در طول نگهداری، ممکن است   وزن پیازها را  کاهش دهد.

دلایل  استفاده از کودهای  فول مکس  برای پیاز

 

بهبود ساختار خاک

سازگار با محیط زیست است

فاقد کربن بودن

کاهش نیاز به سموم شیمیایی

نحوه کوددهی پیاز با کودهای فول مکس بمب

می توانید کودهای فول مکس بمب را در حفره ای به عرض  90  و سپس کود را حداقل در 300 سانتی متر در هر  ردیف   به طور مساوی توزیع ککنید.  قبل از کاشت بذر، فسفات باید کمی با خاک پوشانده شود. از این مرحله باید حداقل هر 30 روز یکباراز فول مکس بمب استفاده کنید. برای بهترین نتیجه،کوددهی منظم انجام دهید  زیرا ممکن است دانه ها به طور ناهموار جوانه بزنند.

شما کشاورز و باغدار محترم می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید .

اشتراک گذاری