کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت انار

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت انار

آخرین مقالات

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت انار

تمامی درختان و گیاهان برای اینکه بتوانند به باروری و رشد برسند به مواد معدنی و ترکیبات مغذی احتیاج دارند از این رو قسمتی از از این عنصر های مغذی در خاک وجود دارد و به دلیل کافی نبودن آنها بخش دیگر را باید از طریق کود دادن مناسب تامین نمود، کود هایی که دارای عنصر پتاسیم بالایی هستند همچون کود k60 در همه مراحل رشد درختهای انار نقش زیادی خواهند داشت.

شرایط  کود دهی درختان انار  با کود 60 درصد پتاسیم

قبل از شروع به کاشت انار باغداران و کشاورزان لازم است از نیازهای تغذیه گیاهان اطلاع داشته باشند و بعد از آن شروع به کشت آن  کنند، تنظیم برنامه کود دادن مناسب موجب می‌شود تا رشد و باروری گیاه افزایش یابد از این رو برای شناخت نیاز های گیاه بهتر است از آزمون خاک استفاده کنیم . تا بتوانید مقدار و نحوه مصرف آن آگاهی داشته باشید.

کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت انار

تاثیر کود 60 درصد پتاسیم برای بهبود خاک درخت انار

 

کودهای ارگانیک مانند کودهای 60 درصد پتاس  برای بهبود خاک موثر بوده و کیفیت آن را ارتقا می‌دهد، این کودها به دلیل  دارای عنصر های درشت مغذی و ریز مغذی روی رشد گیاه تاثیر خوبی می گذارند. در مرحله قبل از گلدهی کود هایی که حاوی پتاس بالا است  موجب سریع تبدیل شدن جوانه ها به گل می شوند.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

تاثیر کود ۶۰ درصد پتاسیم بر درخت انار

از مهمترین عنصر ها در زندگی درختان و گیاهان عنصر پتاسیم است که در همه مراحل رشد گیاه تاثیر می گذارد یکی از مزایای کود های پتاسیم دار مقاوم کردن درخت است که موجب می شود ریشه درخت در برابر عواملی همچون سرما و یخبندان و یا گرما شدید مقاومت بالایی داشته باشد، همچنین پتاسیم در قسمتهای دیگر گیاه  تاثیرات مفیدی می گذارد مثلاً ساقه ها مقاوم تر میشوند و دچار خمیدگی نمیشوند از طرف دیگر هم این عنصر باعث می‌شود تا آفت ها و بیماری های مختلف مثل بیماری های قارچی درخت را کمتر دچار آسیب کند.

 

بنابراین کود ۶۰ درصد پتاسیم برای درخت انار تاثیر قابل توجهی روی کیفیت میوه و عملکرد بالا آن دارد، پس توصیه می شود از این کود  برای درختان میوه خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری