کود جلبک دریایی برای پیله آ

نحوه مراقبت گیاهان پیله آ

آخرین مقالات

نحوه مراقبت گیاهان پیله آ

گیاه پیله آ، شبیه کاکتوس یخ زده و به شکل استوانه ای  با برگ‌های کرکی  سفید مایل به نقره‌ای روشن دارد که جز گیاهان زینتی برای منزل استفاده می شود. این گیاهان به خشکی بسیار مقاوم و در طول نگهداری نیاز به کوددهی با کود مناسب دارد، در این مقاله در مورد نحوه مراقبت از این گیاهان به شما خواهیم گفت.

خاک مناسب رشد گیاهان پیله آ

گیاهان پیله آ به دلیل اینکه  مستعد پوسیدگی ریشه هستند به خاک شنی با زهکشی مناسب  نیاز دارند. یک خاک خوب  و مناسب برای آن  دارای  دو قسمت مخلوط خاک گلدان و یک قسمت پرلیت  است. این ترکیب به زهکشی لازم کمک می کند.

کود جلبک دریایی برای پیله آ

 

نحوه آبیاری گیاه پیله آ

بهترین زمان برای آبیاری گیاه پیله آ، زمانی است که سطح رویه خاک کاملا خشک شده باشد.لازم است که در فصل زمستان گیاه را کمتر آبیاری کرده و به خاطر داشته باشید که آبیاری بیش از حد باعث پوسیدگی ریشه گیاه و از بین رفتن برگ های آن می شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

نحوه هرس گیاه  پیله آ

 این گیاه به هرس زیادی نیاز ندارد، اما برای جلوگیری از بلند شدن بیش از حد ساقه های گیاه  می‌توان آن ها را سرزنی نموده تا رشد ساقه های نزدیک و جانبی تحریک شود. با گذشت زمان برگ های قسمت پایینی ساقه های مسن تر می ریزد و در این صورت می‌توان برای زیبایی گیاه  ساقه ها را جدا نمود و به عنوان قلمه برای تکثیر آن استفاده کرد.

روش های تکثیر گیاه پیله آ

همانند دیگر گیاهان، پیله آ را میتوان با کمک قلمه زنی و پاجوش کردن تکثیر نمود.

نحوه کوددهی گیاهان پیله آ

این گیاهان را می توان سالی یک بار از کودهای محلول در آب استفاده کنید، بهترین زمان کوددهی گیاهان پیله آ زمانی است که به طور فعال رشد می کنند، معمولا در فصل بهار انجام می شود.

 

اشتراک گذاری