اسید هیومیک برای درخت هلو

اسید هیومیک برای درخت هلو

آخرین مقالات

اسید هیومیک برای درخت هلو

درختان هلو  برای رشد و نمو زیاد به مواد مغذی نیاز دارند. برای دریافت کافی مواد مغذی درختان هلو باید به درستی و با کود مناسب تغذیه شود. دراین مقاله در مورد اثر اسید هیومیک بر رشد ونمو درختان هلو با ما همراه باشید.

زمان کوددهی درختان هلو با اسید هیومیک

درختان هلو رسیده را باید دوبار در سال با اسید هیومیک کوددهی کنید،  یک بار در اوایل بهار و بار دیگر در اواخر بهار یا اوایل تابستان به آنان کود اسید هیومیک بدهید. استفاده از کود اسید هیومیک در این زمان به رشد میوه هلو کمک می کند. یک هفته پس از کاشت آن و یک ماه و نیم پس از آن دوباره درخت را کوددهی کنید.

نحوه کوددهی درختان هلو با اسید هیومیک

اسید هیومیک یک کود مناسب برای درختان هلو که از سه ماده  مغذی اصلی، نیتروژن، فسفر و پتاسیم داشته باشد. در زمان کوددهی درختان هلو اسید هیومیک نباید نزدیک تنه درخت استفاده شود، زیرا باعث آسیب به درخت می شود و همچنین از رسیدن مواد مغذی به ریشه درخت جلوگیری می کند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

فواید اسید هیومیک برای درختان هلو

 کمک به  رشد رویشی (برگ ها و شاخه ها)

تقویت فسفر رشد ریشه و شکوفه دهی گیاه

مقاومت گیاهان در برابر آفات و بیماریها

اسید هیومیک برای درخت هلو

نحوه کوددهی درختان هلو با اسید هیومیک

تا زمانی که درختان هلو شروع به میوه دادن کنند، نیازی به کوددهی نیست. درختان هلو در طول فصل رشد به طور متوسط 24 تا 36 سانت رشد کنند . کود دهی را در بهار سال  آینده انجام دهید. در طول فصل رشد هم می توانید از این کود استفاده کنید. پس از شروع میوه دهی درختان هلو، جذب اسید هیومیک افزایش می یابد.

سخن پایانی:

کودهای ارگانیک و آلی اسید هیومیک برای درختان هلو باعث رشد بهینه می شود. این کودها نه تنها جذب سریعی دارند بلکه برای رشد ریشه درختان هلو هم کاربرد دارند.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش  اسید هیومیک با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید. 

اشتراک گذاری