گیاه سانسوریا - رشد سریع سانسوریا

رشد سریع سانسوریا

آخرین مقالات

رشد سریع سانسوریا

سانسوریا بومی نواحی گرمسیری آفریقا و از خانواده لیلیاسه بوده و مقاومت بسیار بالایی دارد، برای رشد سریع سانسوریا و داشتن گیاهی با برگهای بلند قامت، کشیده و ضخیم شمشیری باید به نیازهای آن نیز توجه نمود.ساقه سانسوریا در دل خاک می روید و در زمان تکثیر یکی از گزینه های ازدیاد گیاه از این طریق به شمار می رود.

گیاه سانسوریا - رشد سریع سانسوریا

در زمان خشکی خاک سانسوریا را آبیاری کنید

در زمان خشکی خاک زمانی که با فرو بردن انگشت دست به خاک متوجه خشک بودن لایه های زیرین خاک شدید، گیاه را آبیاری کنید. برای حفظ سلامت ریشه و گیاه نباید خاک همیشه  مرطوب باشد. همچنین گلدان گیاه باید دارای زهکشی باشد و آب اضافی از آن خارج شود.

نور غیر مستقیم برای رشد سریع سانسوریا مناسب نیست .

تابش نور کافی اما غیر مستقیم برای  سانسوریا مفید است. سانسوریا می تواند مکانی با تابش مستقیم و حتی مکان های سایه دار را تحمل کند، اما شرایط ایده آلی برای رشد سریع سانسوریا نخواهد بود. بهتر است سانسوریا خود را در فاصله دو متر از پنجره خانه بگذارید تا شاهد بهترین عملکرد آن باید. بهتر است  به منظور  رشد یکسان برگ ها، گلدان را به اندازه ۱۸۰ درجه یک روز در میان بچرخانید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

سانسوریا در خاک سبک با زهکشی بالا بهترین رشد دارد.

سانسوریا در خاک سبک، متخلخل و دارای قابلیت زهکشی بالا بهترین رشد را خواهد داشت. ترکیب خاک برای رشد سریع سانسوریا می تواند شامل: مخلوطی از کوکوپیت، پیت ماس و پرلیت و غنی از مواد مغذی برای سانسوریا باشد.

بهترین کود سانسوریا ارگانیک و غنی از مواد مغذی می باشد.

بهترین کود برای سانسوریا باید ارگانیک و غنی از مواد مغذی مختلف و ضروری  به ویژه: فسفر، ازت، پتاسیم، کلسیم، آهن ، روی و … می باشد و در طول تابستان حداقل ماهی یکبار باید  مصرف شود.  لازم است موقع کوددهی مقداری کود را  رقیق نمود تا از آسیب دیدن گیاه جلوگیری کرده و تحریکی برای رشد حداکثری آن باشد.  کود آپارتمانی شوک کودی مناسب برای  تحریک  و رشد مناسب سانسوریا می باشد.

گیاه سانسوریا - رشد سریع سانسوریا

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

دمای مناسب  برای رشد سانسوریا 30 درجه سانتی گراد است.

اگر می خواهید سانسوریا  زینتی شما خیلی خوب رشد کند، آن را در دمای کمتر از ۱۵ درجه سانتی گراد پرورش ندهید،  همچنین گلدان را در فصل زمستان از کنار پنجره   دور نگه دارید .

دمایمناسب  برای رشد سریع سانسوریا ۱۵ الی ۳۰ درجه سانتی گراد بوده تا گیاه بدون تنش دمایی رشد نموده وبرگهای زیبایی رشد کنند.

رطوبت مناسب برای رشد سریع سانسوریا

این گیاه نسبت به رطوبت بالا یا پایین حساسیت زیادی ندارد  اما در کل رطوبت محیطی که سانسوریا در آن حضور دارد نباید از ۴۰ درصد پایین بیاید.

آفات ها و بیماریها دشمن بزرگ سانسوریا است.

اگر با وجود رسیدگی کافی به گیاه آپارتمانی زیبای خود تغییری در رشد آن مشاهده نکردید،   هفته ای چند بار  برگ های سانسوریا را بررسی کنید  تا به منظور رشد سریع سانسوریا آفات متصل به برگ یا سطح خاک را هر چه زودتر از بین ببرید. آفت‌ها  دشمن  بزرگ سانسوریا هستند .در صورت مشاهده هر گونه لکه زرد یا قهوه ای بر سطح برگ های سانسوریا آن ها را با پارچه مرطوب از سطوح برگ تمیز کرده و از سموم یا آفت کش های گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.

برای رشد سریع سانسوریا از اسید هیومیک استفاده کنید

 اسید هیومیک یک نوع کود مغذی است که از بقایای تجزیه شده مواد ارگانیک به دست می‌آید. استفاده از این کود نه تنها رشد سانسوریا را تقویت می کند بلکه خاک آن را نیز بهبود می بخشد.

با توجه به اینکه کودهای آپارتمانی شوک ارگانیک هستند، برای شادابی و رشد گیاهان سانسوریا از آنها استفاده کنید.

اشتراک گذاری