اسید هیومیک مخصوص برنج

آخرین مقالات

اسید هیومیک مخصوص برنج

همانطور که می دانید فقط دو نوع برند اسید هیومیک وجود دارد که مخصوص برنج می باشد،بهترین نوع آن اسید هیومیک شوک که 95٪ می باشد  و رقیب سرسخت آن که به جرعت نمیتوان گفت کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد اسید هیومیک بمب 95٪ می باشد.

این دو برند اسید هیومیک با کیفیت مخصوص برنج می باشد که بعد از استفاده به سرعت تاثیر آن را روی محصولات خود مشاهده می کنید.برای خرید این دو محصول با کیفیت و درجه یک روی لینک بالا کلیک کنید.

میزان مصرف هیومیک اسید پودری

اسید هیومیک یک  ترکیب آلی پیچیده است که از طریق تجزیه مواد گیاهی و حیوانی تشکیل شده است. این کود طبیعی بخش آلی خاک را تشکیل می دهد  و غنی از کربن است. اسید هیومیک همچنین به عنوان  یک اصلاح کننده ارزشمند خاک عمل می کند و مزایای بی شماری را برای خاک و گیاهان دارد.در این مقاله مختصری در مورد اسید هیومیک برند شوک و بمب بیان خواهد شد.

اسید هیومیک مانع ریزش گل در برنج می شود.

اسید هیومیک  تمام مواد مغذی و عناصر ضروری را برای رشد مناسب برنج فراهم می کند. همچنین باعث گلدهی و رشد آن می شود. سنتز کلروفیل و تولید بافت جدید در برنج را  تحریک می کند. در نهایت مانع ریزش گل و میوه در برنج می شود.

اسید هیومیک قابلیت دسترسی برنج به مواد مغذی را فراهم می کند.

اسید هیومیک باعث می شود مواد مغذی بیشتری در دسترس  برنج  قرار گیرد. این ماده به عنوان یک شلاتور برای مواد مغذی ضروری گیاه برنج  مانند آهن، روی و منگنز عمل می کند و حلالیت و دسترسی آنها به ریشه گیاه را افزایش می دهد.

در مورد هیومیک اسید بیشتر بدانیم

مکانیسم عمل اسید هیومیک در برنج

اسید هیومیک باعث می شود ریزمغذی ها سریعتر به گره های ریشه گیاه برنج نفوذ کنند و به راحتی جذب گیاه می شود، همچنین باعث افزایش هورمون ها می شود.

فواید اسید هیومیک برای برنج

افزایش جذب مواد مغذی

افزایش  تحمل به خشکی و جوانه زنی بذر

افزایش فعالیت میکروبی در خاک افزایش می دهد

محرک عالی رشد ریشه برنج

افزایش در دسترس قرار دادن مواد مغذی در خاک و گیاه

کاهش PH خاک و کمک به سطح خنثی بودن خاک

کاهش سطوح بالای  نمک از ناحیه ریشه و کمک به ارتقای سلامت گیاه

اسید هیومیک مایع شوک

مقدار مصرف اسید هیومیک در برنج

به صورت محلول پاشی: 20 گرم اسید هیومیک را در 15 لیتر آب رقیق کرده و صبح زود با محلول پاشی روی دو طرف برگ های برنج  اسپری کنید.

کاربرد خاک: 400 گرم تا 500 گرم هیومیک اسید را در زمینی به مساحت 900متر مربع  با کود یا آبیاری قطره ای استفاده کنید. همچنین برای استفاده مستقیم در خاک، 50 میلی لیتر (3.5 قاشق غذاخوری) از این محلول را در 1000 متر مربع، رقیق شده با آب به نسبت 1:10 (50 میلی لیتر در 500 میلی لیتر) در گیاه استفاده کنید. برای بهترین نتیجه، در هنگام کاشت یا قبل از جوانه زدن در  خاک مرطوب مصرف شود و سپس  به خوبی آبیاری کنید. بهتر  است در طول فصل رشد هر 4-6 هفته یکبار استفاده شود.

تیمار بذر: 20 گرم از اسید هیومیک را برای 1 کیلوگرم دانه کافی است و به مدت 1 ساعت خیس کنید.

برای تیمار بذر همچنین به نسبت 1:20 (50 میلی لیتر در هر لیتر) رقیق کنید. برای مصرف در نشا به نسبت  1:30 (35 میلی لیتر در هر لیتر) رقیق شود.

مزیت اصلی گنجاندن اسیدهای هیومیک در محلول پاشی مایع این است که گیاه قادر خواهد بود مواد مغذی موجود در محلول را چندین برابر موثرتر جذب کند و از آنها استفاده کند.

برای تهیه محلول غلیظ از نوع پودری آن (5 قاشق غذاخوری یا یک سوم  فنجان) در یک  لیتر آب مخلوط کنید.

اسید هیومیک مخصوص برنج ظرفیت نگهداری آب در خاک را افزایش می دهند

در خاک، اسیدهای هیومیک  کیلاتورهای مهمی هستند که مواد معدنی را به ترکیبات آلی که بیشتر در دسترس گیاهان هستند، ترکیب می کنند. آنها همچنین سموم را کاهش می دهند  و آنها را کمتر در دسترس گیاهان قرار می دهند.اسیدهای هیومیک باعث افزایش نفوذ آب و ظرفیت نگهداری آب در خاک می شود.

اسید هیومیک مخصوص برنج رشد و متابولیسم ریشه گیاه برنج را افزایش می دهد.

اسید هیومیک  خاک را تا حد زیادی بهبود می بخشند، رشد و متابولیسم ریشه گیاه را افزایش می دهند، جوانه زنی بذر را افزایش و به گیاهان کمک می کنند تا با تنش های محیطی مقابله کنند. اسید هیومیک باعث تمیز نگه داشته شدن خطوط آبیاری می شود تا کود  به راحتی در اختیار گیاه قرار گیرد.

موارد کاربرد اسید هیومیک مخصوص برنج

استفاده از نوع پودری  محلول تا حد زیادی مقرون به صرفه تر می باشد ، البته نوع مایع اسید هیومیک شوک به دلیل غلظت زیاد آن نیز برای گیاهان صرفه اقتصادی دارد.  در صورت مصرف اسید هیومیک به صورت خشک می توان آن را با آب مخلوط کرد یا همراه آب آبیاری مصرف کرد. اسیدهای هیومیک مایع پس از رقیق شدن بلافاصله آماده استفاده هستند. اگرچه مقدار مصرف آن بسیار پایین است، اما بهینه هستند.

محصول پودری: برای محلول پاشی اسید هیومیک به صورت پودری  1 قاشق چایخوری پودر را با سه لیتر  آب مخلوط کنید و برگها را اسپری کنید تا خیس شوند. برای استفاده در خاک، 2 قاشق غذاخوری پودر را با سه لیتر  آب مخلوط کنید تا 1000 متر  مربع را پوشش دهد.

محصول مایع: برای محلول پاشی اسید هیومیک در خاک (100 میلی لیتر در هر 1 لیتر آب) و (20 میلی لیتر در لیتر) یا کمتر برای محلول پاشی رقیق می شود. قبل از رقیق شدن خوب تکان دهید. اگر برگها لکه دار شدند، بیشتر با آب  رقیق کنید.

نحوه خرید کود اسید هیومیک برند شوک و بمب :

با توجه به اینکه هر دو برند از مواد طبیعی تشکیل شده اند و بسیار غلیظ هستند، بنابراین صرفه اقتصادی خوبی برای انواع محصولات کشاورزی خواهند داشت. شما کشاورزان و باغداران محترم می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید که ضمن راهنمایی شما عزیزان ، در صورت نیاز به شما مشاوره رایگان کودی در زمینه نحوه و مقدار مصرف آنها داده خواهد شد.

 

 

اشتراک گذاری