ترکیب هیومیک اسید با سایر کودها

ترکیب هیومیک اسید با سایر کودها

آخرین مقالات

ترکیب هیومیک اسید با سایر کودها

ترکیب هیومیک اسید با سایر کودها باعث سرعت بخشیدن به کارکرد درختان میوه انجام می شود تا کود بتواند سریع تر جذب گیاهان شود و مرغوبیت محصولات  افزایش می یابد. چنانچه شما قصد دارید تا کودها را با هم مخلوط کنید باید بدانید که مخلوط کردن هر کود با کودهای دیگر نمی تواند عملکرد خوبی داشته باشد. زمانی که اسیدهیومیک را با دیگر کودها مخلوط می کنید می تواند باعث عملکرد بهتر آن‌ها شود.

 اختلاط هیومیک اسید با کودها

فایده استفاده از کود اوره با اسید هیومیک

کود اوره یک کود شیمیایی است که دارای 46 درصد ازت است. این کود می تواند نیتروژن لازم برای رشد رویشی و شکل گیری شاخه‌ها و برگ‌ها را برای درختان فراهم کند. همه درختان به نیتروژن احتیاج دارند. از جمله این گیاهان می توان به توت فرنگی، سیر، پیازو گندم اشاره نمود. هیومیک اسید یک ماده طبیعی و ارگانیک است که این ماده حاصل بقایای موجودات تجزیه شده است که در لایه های خاک  موجود است.

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

ترکیب هیومیک اسید با سایر کودها

ترکیب هیومیک اسید با کود آهن

کود آهن به علت فراهم کردن مواد ریز مغذی نقش مهمی برای فعالیت عالی آنزیم های گیاهی مثل کاتالاز دارد. وجود این آنزیم‌ها جهت ادامه زندگی و پرورش تاثیرگذار گیاهان مهم و حیاتی است. آهن زمینه ساز تولید کلروفیل است و سبب می شود تا  فتوسنتز در گیاهان بهتر صورت بگیرد. استفاده از اسیدهیومیک با کود آهن بهترین پیشنهاد جهت درمان کمبود آهن است.

 

مخلوط کود پتاس بالا با هیومیک اسید

کود پتاس بالا سبب رشد و پرورش بهتر گیاهان می شود. جهت جذب بهتر کودهای پتاس مثل سولفات پتاسیم لازم است تا از اسیدهیومیک استفاده کنید. چون گیاهان به پتاسیم در موقع رشد احتیاج دارند. این کود در زمان  میوه دهی  باید به میزان کافی جذب شود تا مزه، کیفیت و رنگ آن بازار پسند باشد.

مخلوط هیومیک اسید با کود فسفره

 

 مخلوط اسیدهیومیک با کود فسفر سبب رشد بهتر گیاه می شود. چون ریشه با داشتن فسفر به اندازه کافی می تواند رشد فوق العاده ای داشته باشد. اضافه کردن اسیدهیومیک به کود فسفره سبب می شود تا مرغوبیت محصولات بالا رود و جذب فسفر به وسیله ریشه بهتر صورت بگیرد.

 مخلوط هیومیک اسید با کود گوگرد

گوگرد از کودهایی است که جهت تامین ماده گوگرد پیشنهاد می شود. این کود برای یک سری از محصولات مانند پیاز، سیر، تربچه و غیره بسیار مورد نیاز است. لازم است بدانید که کود گوگرد با اسیدهیومیک را نباید استفاده کنید و آن‌ها جدا جدا استفاده نمایید تا در کارکرد یکدیگر هیچ گونه تداخلی ایجاد نکنند.

اشتراک گذاری