مهندس کاظم شهرکی نسب

درباره مهندس کاظم شهرکی نسب

آخرین مقالات

کشاورزی دانش و هنر پرورش و کشت گیاهان برای به دست آوردن محصول است که از قرن ها پیش بشریت برای گذراندن معیشت خود به آن نیاز داشته است تا به امروز که روش های مدرنی به وجود آمده است. به طوری که با پیشرفت این صنعت توسط انسان ها غذاها و خوراک های جدیدی نیز شکل گرفته اند و در پی آن شهرها و تمدن ها گسترش یافته اند از این‌رو کشاورزی صنعتی بسیار مهم به شمار می رود و باید مورد توجه قرار گیرد. اما امروزه به دلیل اینکه خاک زمین های کشاورزی با استفاده بیش از اندازه و نادرست دچار کمبود مواد معدنی شده اند کشاورزان و باغداران از مواد شیمیایی بسیاری برای تولید محصول استفاده می کنند که این موضوع نه تنها برای بشریت خطرناک است بلکه می تواند روی محیط زیست اثرات مخربی داشته باشد. توجه به صنعت کشاورزی به دور از آسیب به محیط زیست در راستای تولید محصولات مرغوب از جمله اهدافی است که جناب آقای مهندس کاظم شهرکی نسب در راس کار خود قرار داده است.

درباره مهندس کاظم شهرکی نسب بیشتر بدانید

جناب مهندس کاظم شهرکی نسب کارشناس ارشد رشته کشاورزی از جمله فعالان حاذق در صنعت کشاورزی هستند. ایشان با مدیریت درست و اصولی خود توانستند به موفقیت های بسیاری در این صنعت دست یابند.

جناب مهندس شهرکی نسب با ۱۵ سال سابقه صادرات و واردات کود شیمیایی در سطح خاورمیانه، مدیر عامل کارخانه جات شوک و جنریت در افغانستان و پاکستان هستند. این کارآفرین برجسته کشور همچنین مالک برند شوک در ایران بوده و نماینده رسمی برند شوک آمریکا در مسقط عمان است. از بین دیگر موفقیت هایی که توسط ایشان کسب شده می توان به توزیع نهاده های کشاورزی سطح ایران نیز اشاره کرد. همچنین مدیر عامل کارخانه پلیت مرغی برند اگرومور در ساری هستند و در زمینه تغذیه گیاهان و برنامه غذایی برای آن ها تخصص دارند.

ایشان با کسب و تمام این موفقیت ها علاوه بر توسعه فردی و مدیریت درخشان خود در پیشبرد اهداف مجموعه ایرانکود بسیار تاثیر گذار بوده اند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم، استفاده بیش از اندازه از فناوری های جدید برای باروری و حاصلخیزی خاک باعث شده تا خاک های زمین های کشاورزی دچار تغییرات زیادی از نظر ساختار فیزیکی و شیمیایی گردند و همچنین تولید بی رویه محصولات کشاورزی موجب شده تا خاک زمین های کشاورزی رو به فرسایش روند. علاوه بر این تولید بی رویه محصول موجب گشته تا مقدار زیادی از خاک زمین های کشاورزی شور و بلا استفاده شوند که این موضوع می تواند گریبان گیر بشریت باشد.

جناب آقای مهندس کاظم شهرکی نسب بر این باورند که کشاورزی پایدار بدون استفاده از سموم خطرناک سرطان زا باید ترویج گردد و با استفاده از عناصر ارگانیک تمامی آفات و بیماری ها کنترل شوند تا علاوه بر سلامت محیط زیست، به بشریت برای داشتن تغذیه ای سالم کمک گردد. البته که ایشان خود با بررسی هریک از این موارد و برنامه ریزی برای اجرای آنها بسیار موفق عمل کرده اند.

بررسی ها و تحقیقات ایشان به قدری در صنعت کشاورزی اهمیت داشته که برخی از مقالات ISI و ISC بین المللی با موضوع تغذیه گیاهان جناب آقای مهندس شهرکی نسب مورد توجه قرار گرفته و پایان نامه ایشان در مقطع فوق لیسانس که تحقیق و بررسی بر روی گیاه آفتاب گردان بوده است در چندین نشریه بزرگ آمریکایی و انگلیسی منتشر شده است. ایشان با دانش و تجربه خود توانسته اند روش های نوینی را برای باروری زمین های کشاورزی ابداع نمایند.

کشاورزی ارگانیک روشی است که می تواند در تولید محصولات جهت حفاظت از محیط زیست کمک شایانی نماید. طبق این سیستم محصولاتی که تولید می شوند نیز با کیفیت و مرغوب هستند.

در بالا به موضوع شوری خاک به دلیل تولید بی رویه اشاره کردیم. رفع مشکلات این خاک های شور و مسموم به دلیل استفاده زیاد از عناصر شیمیایی و همچنین تقویت و حاصلخیزی زمین های کشاورزی وطنمان ایران به خصوص در مناطقی که ساختمان و بافت خاک دارای نواقص است از جمله اهداف مهم جناب مهندس کاظم شهرکی نسب به شمار می رود.

دستاوردهای مهندس کاظم شهرکی نسب

ایشان قصد دارند تا با حفظ محیط زیست، باردهی و تناژ محصولات کشاورزی را افزایش داده و به صنعت کشاورزی کمک ویژه نمایند. همچنین از آرمان های ایشان می توان به در اختیار قرار دادن تجربه و دانش برای مرتفع ساختن مسائلی که کشاورزان و باغداران با آن دست و پنجه نرم می کنند، اشاره کرد.

مدیریت و برنامه ریزی های استراتژیک جناب مهندس شهرکی نسب ضمن موفقیت مجموعه ایران کود، آینده نگری ایشان را نشان می دهد. ایشان با توانمندی هایی که دارند می توانند به خاک های زمین های کشاورزی کشورمان که با تولیدات فراوان فاقد هرگونه مواد معدنی شده اند و دیگر برای کشت و پرورش گیاهان مناسب نیستند، جانی دوباره بخشند و با توجه به حفظ محیط زیست دوباره آنها را برای پرورش گیاهان و درختان آماده سازند.

امروزه کشاورزی چرخه طبیعت را از مدار اصلی خود خارج کرده است، امیدواریم که فعالان این صنعت همانند جناب آقای شهرکی نسب به طور خودجوش و دلسوزانه برای رفع مشکلات مربوط به خاک زمین های کشاورزی کشورمان ایران اقدامات لازم را انجام دهند. در نهایت امیدواریم که تمام افرادی که برای بهبود یافتن هر چه بیشتر محیط زیست تلاش می کنند، سربلند باشند.

 

اشتراک گذاری