کود سولوپتاس - Soloptas fertilizer

کود سولوپتاس را بهتر بشناسیم ؟

آخرین مقالات

کود سولوپتاس را بهتر بشناسیم ؟

کود سولوپتاس یکی از کودهای موثر در رشد و محصول دهی بالای گیاه است، این کود محلول در آب است و حاوی 53٪ پتاسیم و 17٪  گوگرد است. پتاسیم یکی از سه عنصر اصلی برای رشد گیاهان سالم است. علاوه بر این، سولفات پتاسیم حاوی 17٪ گوگرد است که در روند رشد گیاهان و تنظیم سطح pH خاک یا  سیستم‎های هیدروپونیک شما بسیار مهم است.در این مقاله در مورد مصرف و مزایای آن خواهیم گفت.

کود سولوپتاس مقامت به خشکی گیاه را افزایش می دهد.

کود سولوپتاس یک کود حاوی پتاسیم  خالص است که به سرعت و به طور کامل در خاک حل می‎ شود. سطح بالای پتاسیم در آن نقش اساسی در دستیابی به بازده با کیفیت بالاتر دارد. این کود،کیفیت میوه و ماندگاری آن را بهبود می ‎بخشد و مقاومت به خشکی گیاه را افزایش می ‎دهد.

در صورت نبود پتاسیم در خاک از کود سولوپتاس استفاده کنید.

پتاسیم موجود در کود سولوپتاس یک ماده مغذی ضروری برای رشد گیاه است. زیرا گیاهان در طول دوره رشد خود به  مقادیر زیادی پتاسیم نیاز دارند.  زمانی که خاک نمی تواند  میزان پتاسیم خود را تامین کند،  باید از کود سولوپتاس استفاده گردد.  نحوه واکنش آن در خاک، عملکرد آن در گیاهان و نقش آن در تولید محصول کارآمد، بسیار موثر خواهد بود.

در مورد کود پتاس بالا بیشتر بدانیم 

مهم ترین مزایا و ویژگی‎‌های کود سولوپتاس :

  • کود سولوپتاس مهم‎ترین عامل در تامین پتاسیم موردنیاز گیاه است.
  • حلالیت نسبتا بالایی در خاک دارد.
  • در خاک‎های قلیایی و اسیدی عملکرد یکسانی را به همراه دارد.
  • موجب مقاومت گیاه و خاک نسبت به آفات و بیماری‎های مختلف و تنش های محیطی می‎شود
  • موجب افزایش کیفیت محصول می‎شود
  • قابلیت استفاده در سیستم‌های آبیاری در مناطق مختلف را دارد.

کود سولو پتاس توانایی ذخیره آهن در خاک را دارد

کود سولو پتاس یکی از مهم ترین کودهای پرکاربرد در صنعت کشاورزی است، نقش قابل توجهی در افزایش حجم ریشه دارد که این امر موجب می‎شود رشد و محصول دهی گیاه را افزایش دهد. این کود، در افزایش جذب پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فسفر به خوبی عمل کرده و توانایی حفظ و نگهداری آهن موجود در خاک را داراست. معمولا از این کود برای مناطق نسبتا خشک استفاده می‎گردد.

سخن پایانی

امروزه کودهای مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است که همگی آن ها نقش‎های بسیار موثری را در بهبود خاک و افزایش رشد گیاه دارند، یکی از این موارد کود سولوپتاس است که نقش موثری در تامین پتاسیم جهت رشد و محصول دهی بالای گیاه دارد و موجب افزایش ارزش غذایی محصول می‌شود.برای کسب اطلاعات بیشتر و خریدسولوپتاس با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید .

اشتراک گذاری