تأثیر اسید هیومیک بر میوه‌ های تابستانی

تأثیر اسید هیومیک بر میوه‌ های تابستانی

آخرین مقالات

 تاثیر اسید هیومیک بر ای میوه های تابستانی

در فصل تابستان عواملی مانند  خشکسالی، حمله آفات و حشرات، گرما و کاهش  آبیاری  بر تولید میوه ها تاثیر می گذارد، بنابراین بهتر است با مراقبت اصولی و استفاده از کودهایی که ضمن تغذیه گیاه بر سایر عوامل تاثیر گذار بر رشد موثر هستند، عملکرد و تولید میوه ها افزایش داد.

نحوه مصرف اسید هیومیک  برای میوه‌ های تابستانی

هیومیک اسید به صورت مایع، پودری  وجود دارد، نوع مایع آن تاثیر سریع تری بر روی میوه ها دارد، زیرا اسیدهیومیک مایع  سریع‌تر جذب ریشه درخت می‌شود، از هیومیک اسید مایع در هنگام آبیاری استفاده کنید و آن را به صورت مستقیم، پای درخت میوه‌ بریزید.

اسید پودری نیز بهتر است ابتدا در آب حل کنید و با استفاده از سمپاش  به درختان میوه  بپاشید و یا این که آن را پای درخت بریزید تا جذب ریشه شود. البته در این حالت به  غلظت کافی کود  دقت کنید تا  بیش از حد به آن آب اضافه نشود.

فواید اسید هیومیک برای میوه های تابستانی

کنترل بیماری های ریشه

بهبود ساختار ریشه درختان

افزایش جذب ازت توسط درختان

افزایش مواد مغذی درختان

حاصلخیزی خاک

دوام طولانی

شکوفه دهی سریع تر درختان

اصلاح خاک‌های قلیایی و شور

افزایش مقاومت درخت را به سرمازدگی 

کمک به  بهبود کیفیت و عملکرد میوه

افزایش ظرفیت تبادل کاتیونی در خاک

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

اسید هیومیک املاح دیگر در درختان میوه را افزایش می دهد.

اسیدهیومیک می‌تواند باعث افزایش جذب؛ کلسیم، پتاسیم، فسفر، آهن، منیزیوم و دیگر املاح ضروری شود و از کلروز و یا زردی درختان جلوگیری کند و  محصول دهی بهتری ایجاد می کند. مصرف کود هیومیک اسید باعث افزایش وزن میوه تولید شده می‌شود و از نفوذ قارچ‌ها به داخل میوه  جلوگیری می‌کند.

 زمان مصرف کود اسید هیومیک 

 قبل شکوفه دهی درختان میوه از اسید هیومیک استفاده کنید تا تمام مواد مغذی به درخت برسد و در نتیجه محصول‌دهی بهتری داشته باشد. اگر  حاصلخیزی خاک کافی است سالی 1 بار با استفاده از کود طبیعی و آلی اسیدهیومیک، خاک و درختان‌تان را تغذیه کنید.

اسید هیومیک مقاومت  میوه های تابستانی را در برابر عوامل محیطی افزایش می دهد.

مصرف اسید هیومیک برای میوه‌ های تابستانی فتوسنتز تحریک و نفس ریشه گیاه بهبود می یابدو میزان تعرق آن، حفظ می‌گردد. همچنین موجب بالا بردن مقاومت گیاه می‌شود و از ورود آفات، بیماری‌ ها و دیگر عوامل آسیب‌زا به میوه جلوگیری می کند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

سخن پایانی

 تأثیر اسید هیومیک بر میوه های تابستانی بسیار زیاد است و برای داشتن یک محصول باکیفیت و خوشمزه، باید از این کود فوق‌العاده به صورت صحیح استفاده کرد. در غیر این صورت  ممکن است عملکرد مطلوبی از خود نشان ندهد و حتی باعث از بین بردن ریشه گیاه و محصولات تولید شده شود. اسید هیومیک شوک از ترکیبات و مواد طبیعی و نانو تشکیل شده است که ضمن حفظ سلامت درختان ، آسیبی هم به محیط زیست وار نخواهند کرد. شما کشاورزان و باغدران محترم می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری