زمان کاشت فلفل سبز

زمان کاشت فلفل سبز

آخرین مقالات

زمان کاشت فلفل سبز

فلفل سبز  از سبزیجات  گرما دوست  است که در برابر آفات و بیماری ها مقاوم است. این سبزی خوشمزه را به سادگی می توان کاشت و برداشت کرد. در این مقاله در مورد نحوه رشد، مراقبت و برداشت فلفل های سبز با ما همراه باشید.

فلفل سبز فصل رشد طولانی دارد.

فلفل های سبز  فصل رشد طولانی دارند.معمولا فلفل سبز به صورت بوته ای می کارند. در داخل منزل می توانید فلفل را  به صورت بکارید. در فضای باز بهتر  با پوشاندن فلفل ها  با پلاستیک سیاه در اواخر زمستان و  اوایل بهار آنها را در مقابل سرما محافظت کنید.

فلفل سبز خاک مرطوب با زهکشی مناسب را ترجیح می دهد.

فلفل سبز  آفتاب دوست و  خاک مرطوب نه خیس  با زهکشی مناسب را ترجیح می دهد. کاشت این محصول در خاک شنی لومی باعث می شود خاک به خوبی تخلیه شود و به سرعت گرم شود.چنانچه خاک مورد کاشت خاک رسی سنگین باشد بهتر است  مقادیر زیادی از مواد آلی (مانند کمپوست) را در خاک مخلوط کنید تا زهکشی به خوبی انجام شود.

در مورد کودهای اسید هیومیک بیشتر بدانیم 

زمان مناسب  کاشت فلفل سبز

برای کاشت فلفل در داخل گلدان، بهتر است بذرها را 8 تا 10 هفته قبل از آخرینیخبندان بهاره بکارید.فلفل گیاهی است که حدود 2 تا 3 هفته پس از پایان خطر یخبندان و درجه حرارت 18 سانتی گراد  در فضای باز رشد می کند.

زمان کاشت فلفل سبز

نحوه کاشت فلفل  سبز  در منزل

 بذر فلفل در عمق 2 سانتی متری از گلدان بکارید،  برای جوانه زنی سریعتر، دمای خاک باید 21 درجه سانتیگراد یا بالاتر باشد. نهال ها در عرض دو هفته ظاهر می شوند، اما برخی از گونه ها تا پنج هفته طول می کشد دو بوته فلفل باقی مانده در هر گلدان به صورت یک گلدان رشد کنند. برگ های دو گیاه به محافظت از فلفل کمک می کند.

نحوه کاشت فلفل سبز  در فضای باز

برای کاشت فلفل‌ سبز در فضای باز یک هفته یا بیشتر  قبل یخبندان یا زمانی که میانگین دمای روزانه 18 درجه سانتیگراد می باشد آنها را در فضای باز بکارید.قبل از نشاء کاری در باغ، کودهای کمپوست  را در خاک به عمق 24 سانت مخلوط کنید. بهتر است فلفل را در عصر  که سایه است بکارید.

سخن پایانی

 زمان کاشت فلفل سبز از اهمیت زیادیدارد. نور باید  به اندازه مناسب به نهال هابرسد تا رشد کافی داشته باشند. در مورد کوددهی و استفاده از کودهای نانو و طبیعی به شما توصیه می شودبا کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری