اسید هیومیک برای درخت گلابی

اسید هیومیک برای درخت گلابی

آخرین مقالات

تاثیر اسید هیومیک برای درخت گلابی

درختان گلابی برای تولید میوه مرغوب و با کیفیت باید به درستی کوددهی شوند، کوددهی با کودهای مناسب برای تولید و افزایش عملکرد درختان میوه اهمیت زیادی دارد. در این مقاله  با تاثیر کود اسید هیومیک برای درختان گلابی آشنا می شوید.

زمان مناسب کوددهی درختان گلابی

زمان مناسب کوددهی درختان گلابی قبل شکوفه دهی می باشد.اگر در این زمان کوددهی انجام نشد، می توانید بهمن ماه کوددهی کنید. اما بهتر است اواخر تابستان یا پاییز از کوددهی درختان  گلابی خودداری کنید.

کوددهی درختان گلابی باعث افزایش عملکرد گلابی می شود.

کوددهی درختان گلابی باعث افزایش عملکرد و افزایش بنیه گیاه می شود. همچنین کوددهی گلابی باعث مقاومت گیاه در برابر آفات و بیماریها می شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

فواید مصرف کودهای اسید هیومیک برای درختان گلابی

کودهای اسید هیومیک در درختان گلابی باعث تقویت رشد و تولید برگ می شود، اما مصرف بیش از حد این کود باعث رشد شاخ و برگ سالم و میوه کمتر می شود. برای سفتی میوه گلابی لازم است قبل زمستان به آن اسید هیومیک  داده شود. همچنین اسید هیومیک باعث قوی شدن سیستم ریشه ای گلابی و تقویت درختان می شود.

اسید هیومیک برای درخت گلابی

نحوه کوددهی  درختان گلابی با اسید هیومیک

 ½ فنجان (118 میلی لیتر) اسید هیومیک  را به صورت دایره در فاصله (15 سانتی متر) از تنه و 61 سانتی متر از درخت پخش کنید.  بهتر است اسید هیومیک از تنه درخت فاصله داشته باشد  تا از سوختگی آن جلوگیری شود سپس آن را کاملاً آبیاری کنید. درختان جوان را هر ماه فقط با ¼ فنجان (59 میلی لیتر) در طول فصل رشد کوددهی  کنید. درختان بالغ باید هر بهار با ½ فنجان (118 میلی لیتر) برای هر سال با توجه به  سن تغذیه شوند تا زمانی که گلابی به چهار سالگی برسد و سپس به طور مداوم از 2 فنجان (473 میلی لیتر)  اسید هیومیک استفاده کنید.

سخن پایانی:

 درختان گلابی  در خاک های  حاصلخیز نیازی به کوددهی نداشته باشند ، اما برای رشد بهتر و با توجه به نتایج آزمایش خاک بهتر است از کودهای مناسب برای آنها استفاده کنید. کودهای اسید هیومیک شوک به دلیل وجود ترکیبات طبیعی و فاقد ناخالصی بهترین کود برای درختان گلابی می باشند. این کودها همچنین برای رشد بهتر و عملکرد مناسب درختان میوه نیز مفید می باشند. کودهای اسید هیومیک شوک دربسته های 20 و 10 و 5 لیتری موجود هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه مصرف این کود  و مشاوره رایگان  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید. 

اشتراک گذاری