کود فروست بمب

آخرین مقالات

کود فروست بمب

درختان میوه از جمله محصولاتی هستند که  گلهای آنها به میوه تبدیل می شود. درختان مانند هر گیاهی نیاز به مراقبت ویژه دارند تا بتوانند به طور مناسب رشد کنند و حداکثر میوه با کیفیت را تولید کنند.  بنابراین مهم است که بدانیم چگونه از آنها مراقبت کنیم و برای هر نوع درخت میوه با توجه به نیاز آنها چه کودهایی مناسب است. در صورت علاقمند بودن به کود مناسب برای درختان خود این مقاله را مطالعه بفرمائید.

زمان کوددهی درختان میوه با کودهای فروت ست بمب

درختان میوه نیاز به مصرف مواد مغذی زیادی دارند و لازم است مواد مغذی مورد نیاز آنها در زمان مناسب تامین شود.  به همین دلیل است که هیچ زمان ایده آلی از سال برای کود دهی درختان میوه وجود ندارد، اما کوددهی باید به طور منظم در طول سال استفاده می شوند. معمولاً در بهار با کودهای فروت ست می تواند درختان میوه را  کود دهی کرد.  در طول زمستان استفاده از این کودهای به دلیل ترکیبات آلی و طبیعی نیز مهم می باشد.

درختان جوان را می توان با توجه به زمان رشد  با کودهای فروت ست بمب کوددهی کرد.

درختان جوان مختلف از جمله مرکبات و میوه های هسته دار می توان با توجه به زمان رشد و میوه دهی آنها با کودهای فروست بمب کوددهی   کرد. به طور معمول توصیه می شود کود را در پایان زمستان به کار ببرند تا در ابتدای بهار مواد مغذی در دسترس  درختان قرار گیرد. با یک برنامه کوددهی خوب برای درختان میوه، نه تنها درختان می توانند حداکثر عملکرد خود را داشته باشند، بلکه در برابر آفات و بیماری ها نیز  مقاوم خواهند بود.

نحوه کود دهی درختان میوه با کودهای فروست ست بمب

کوددهی قبل کاشت: از کودهای فروست بمب می توان برای کوددهی خاک قبل از کاشت یا پیوند درخت استفاده کرد.اگر از این کودها در زمستان استفاد ه شود، باعث تقویت درختان می شود.

کوددهی در خاک : در صورت استفاده کودهای فروست بمب به صورت خاکی مواد آلی یا هوموس  و کرم های خاکی  که مفید برای خاک هستند نیز وارد آن می شوند.

کوددهی درختان سه بار درسال : کوددهی درختان میوه  با کودهای فروت ست  سه یا چهار بار در سال استفاده می شود. بدین ترتیب تا درختان بتوانند به خوبی رشد کنند و مواد مغذی لازم را در اختیار آنها قرار می گیرد.

در مورد کودهای فروت ست بیشتر بدانیم 

انواع کودهای فروت ست بمب

کودمایع: اثربخشی آن بسیار سریع است زیرا معمولاً بسیار غلیظ هستند. با این حال، بهتر است مقدار مناسب جهت مصرف را قبل از استفاده در آب رقیق کنید تا از مصرف بیش از حد که می تواند به درختان آسیب برساند، جلوگیری شود.

کود گرانولی یا دانه ای:  معمولاً در هنگام آبیاری به آرامی آزاد می شوند. معمولا بهتر است نوع گرانولی فروست ست با خاک  مخلوط شوند. بنابراین در صورت مصرف با آب  آبیاری مواد مغذی لازم را برای رشد  گیاه  منتقل می کند.

کودهای فروت ست بمب در درختان درحال رشد

زمانی که درختان در حال رشد هستند، بسیار مهم است که آنها مواد مغذی لازم را از خاک دریافت کنند، بنابراین انتخاب  یک کود مناسب مانند کود فروت ست بمب  رشد یک عامل کلیدی در این مرحله است.

هر کود دارای ترکیب متفاوتی است که با انواع مختلف گیاهان و محصولات سازگار است. بنابراین، ضروری است که بدانیم درخت میوه ما چه نیازهای غذایی دارد. کودهایی برای رشد درختان آلی وجود دارد که عمدتاً از مواد آلی و ترکیبات طبیعی تشکیل شده است. این نوع کودها با توجه به مفید بودن برای  محیط زیست، شرایط خاک کشاورزی و کیفیت محصولات را بهبود می بخشند.این کودها بهترین گزینه برای درختان میوه هستند، چون دارای ترکیبات ارگانیک هستند.

فواید کودهای فروت ست بمب

کودهای فروت ست بمب یک کود زیست محیطی که فرمول آن بر اساس 35٪ عصاره جلبک همراه با اسیدهای آمینه است. مزایای استفاده از کودهای فروت ست بمب  در محصولات زراعی عبارتند از:

تامین محتوای بالای کلسیم، ریز مغذی ها، ویتامین ها و مواد آلی

افزایش محتوای ماکرو و ریز مغذی‌های خاک مانند آهن، روی و منگنز

به عنوان یک محرک زیستی در رشد گیاه عمل می کند و فرآیندهای فیزیولوژیکی گیاه مانند ریشه زایی، گلدهی، رسیدن و برداشت  میوه را بهبود می بخشد.

نحوه استفاده از کودهای فروست بمب

قبل و بعد از کود دهی با کودهای  فروت ست  بهتر  خاک را مرطوب کنید، همچنین می توانید این کود را روی

ناحیه ریشه درخت میوه در اطراف قطره چکان  آبیاری (مستقیم در زیر محیط بیرونی تاج ریشه )استفاده کنید. منطقه ای که ریشه ها تغذیه می شوند نه در نزدیکی تنه درخت. دقت کنید برای کوددهی میوه ها، قبل از استفاده دستورالعمل استفاده  را بخوانید تا تعیین کنید که چقدر و چند بار باید از آنها استفاده کنید

در مورد کودهای سیلیکات پتاسیم بیشتر بدانیم 

مشخصات کودهای فروت ست بمب

1-استفاده همراه آب آبیاری

2 قاشق غذاخوری در هر سه  لیتر  آب اضافه شود.

بهار/تابستان: هر 1-2 هفته استفاده کنید

پاییز/زمستان: هر 4 هفته یکبار استفاده کنید

2-به صورت اسپری

در بهار یا تابستان: هر 1-2 هفته استفاده شود.

در پاییز/زمستان: هر 4 هفته یکبار استفاده کنید

3-کاربرد برگی

به ازای هر لیتر آب 1 قاشق چایخوری اضافه کنید

برگ ها را اسپری کنید. هر 1-2 هفته یکبار استفاده کنید.

خاک دارای زه کشی خوبی باشد در زمان کودد هی با کودهای فروت ست

با مصرف کودهای فروست ظرفیت نگهداری آب در خاک افزایش می یابد.

در صورت کوددهی با کودهای فروت ست بمب آبیاری متوسط تا زیاد لازم است. در صورت خشک شدن خاک  کوددهی  بین دو آبیاری کود استفاده شود.

بهتر است زمان کوددهی با این کودها در عصر و شب که نور مستقیم آفتاب وجود ندارد انجام شود. همچنین وزش باد زیاد نباشد.

در پایان :

در صورت تمایل به مصرف این کود مفید و پر خاصیت می توانید با شماره درج شده در بالای صفحه در ارتباط باشید. استفاده از کودهای فروت ست بمب را به شما توصیه می کنیم چرا که ترکیبات آلی و نانو دارند و می توانند ساختار خاک را بهبود بخشند. همچنین در تقویت و رسیدگی به موقع میوه دهی در درختان میوه موثر است. کود فروست بمب را با ضمانت محصول استفاده کنید.

اشتراک گذاری