کود کلسیم 34 درصد بمب

آخرین مقالات

کود کلسیم 34 درصد بمب

عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان شامل  عناصر ماکرو که گیاهان به آنها بیشتر نیاز دارندکه کلسیم جز این عناصر طبقه بندی می شوند. عناصر میکرو که به نسبت کمتری به آن  نیاز است. در این مقاله در مورد کود کلسیم 34 درصد بمب  توضیحات مختصری بیان می شود.

کود کلسیم 34 درصد بمب مقاومت گیاهان را به بیماریهای گیاهی افزایش می دهد. 

کلسیم جزء ضروری دیواره سلولی گیاهان است. در صورت وجود کلسیم کافی باعث افزایش مقاومت گیاهان در برابر بیماری ها و آفات با سخت شدن دیواره سلولی می شوند.

اثر کلسیم 34 درصد بمب در ماندگاری میوه ها

کلسیم 34 درصد بمب باعث سفتی و درشتی میوه ها می شود، همچنین ماندگاری آنها  را پس از برداشت  افزایش می دهد.   اگر کلسیم کافی نباشد، دیواره سلولی ضعیف می شود، میوه ها پس از برداشت سریعتر از بین می روند.

کود کلسیم 34 درصد بمب دریافت کلسیم لازم در گیاهان را افزایش می دهند.

کود کلسیم 34 درصد بمب باعث جذب بیشتر کلسیم در گیاهان می شود، در طول فصل رشد می تواند از این کود استفاده شود. همچنین کلسیم 34 درصد مواد مغذی مور نیاز گیاه را نیز تامین می کند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

کمبود کود کلسیم 34 درصد در مناطق دارای بارندگی زیاد

در خاک بیشتر از نیاز گیاه کلسیم وجود دارد، اما در مناطقی با بارندگی زیادی  گیاهان دچار کمبود کلسیم می شوند.  گاهی اوقات حتی کلسیم اضافی در خاک می تواند از جذب برخی عناصر دیگر جلوگیری کند. اما این بدان معنا نیست که گیاهان نیازی به کوددهی کلسیم ندارند، برعکس در صورت مصرف درست رشد بهتری خواهند داشت.

کوددهی گیاهان با کود کلسیم 34 درصد بمب

کلسیم به سختی توسط گیاهان جذب می شود و تحرک آن در داخل گیاه بسیار کم است. بنابراین، حتی اگر مقدار زیادی کلسیم در خاک وجود داشته باشد، گیاهان باز هم نیاز به کوددهی با کودی که مناسب و درصد کافی کلسیم داشته باشد، دارند . بیماری گودال تلخ در سیب و گلابی،  پوسیدگی انتهای شکوفه که در بسیاری از سبزیجات مانند فلفل، بادمجان و گوجه فرنگی مشاهده می شود به دلیل کمبود کلسیم است.

روش مناسب کوددهی کلسیم 34 درصد بمب

کوددهی کلسیم 34 درصد بمب  در گیاهان باید در  برگها اعمال شود زیرا  کلسیم از طریق کاربرد خاکی جذب بسیار محدودی دارد. در صورت استفاده از برگ، باید کود را به صورت محلول  همگن تهیه کرد و کلسیم را در فواصل منظم در طول فصل نمو گیاهان استفاده کرد تا انتقال بین اندام های گیاهان کامل صورت گیرد.

ترکیب کود کلسیم 34 درصد  بمب با کودهای دیگر

کودهای کلسیم 34 درصد بمب  در صورت مخلوط شدن با سایر سموم دفع آفات و کودهای شیمیایی می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. بنابراین، ترجیح  داده می شود این کودها به  تنهایی  استفاده شوند. اما طبق تحقیقات گسترده بیان شده که استفاده از کلسیم 34 درصد  محلول با اوره، می تواند تولید محصول را بهبود بخشد. کلسیم جذب آمونیوم، پتاسیم و فسفر را افزایش می دهد، فتوسنتز را تحریک می کند، همچنین استفاده از نیتروژن را کارآمدتر می کند که باعث بهبود اقتصادی تولید و کاهش آلودگی محیطی می شود.

کلسیم 34 درصد بمب مقاومت گیاهان را به بیماریهای ویروسی افزایش می دهند.

کلسیم از مواد مغذی مهم برای رشد و نمو گیاهان هستند و در چندین فرآیند فیزیولوژیکی در گیاهان شرکت می کنند. کلسیم بخشی ضروری از دیواره سلولی گیاه است و برای تشکیل سلول های جدید ضروری است. همچنین  مقاومت در برابر بیماری های باکتریایی و ویروسی را  در گیاهان افزایش می دهد و باعث فعال  شدن  سیستم آنزیمی می شود  که رشد برگ و ریشه را تنظیم می کند.

عوامل موثر بر افزایش جذب کلسیم 34 درصد بمب در گیاهان

آبیاری کافی و عدم خشک شدن خاک

دمای مناسب و کافی برای رشد گیاهان

رطوبت پائین

هوادهی مناسب خاک و بهبود ساختار خاک

در مورد کودهای فسفر بالا بیشتر بدانیم 

 علت کمبود  کوددهی کلسیم 34 درصد بمب در خاکهای فرسوده

 کمبود کلسیم می تواند در خاک های بسیار فرسوده به دلیل کشت مداوم، فرسایش خاک، شسته شدن عناصر مغذی خاک، کاهش مواد آلی خاک و جذب توسط اکسیدهای آلومینیوم و آهن رخ دهد.

استفاده از کود کلسیم 34 درصد بمب در حبوبات

استفاده از کود کلسیم 34 درصد در لوبیا معمولی، در طول باز شدن اولین گلها، باعث حفظ بیشتر غلاف در بوته و در نتیجه افزایش عملکرد دانه می شود.

فواید کلسیم 34 درصد بمب در گیاهان

کود 34 درصد بمب به عنوان یک کود آلی سازگار با محیط زیست برای جذب بیشتر کلسیم در میوه ها، جلوگیری و کنترل اختلالات فیزیولوژیکی درختان میوه مختلف در محیط کشت نامناسب، جلوگیری از بدتر شدن کیفیت در طول ذخیره سازی به دلیل کمبود کلسیم و عدم رشد، عمل می کند.

رفع مشکلات محیط کشت با مصرف کودهای 34 درصد بمب

کشت مداوم  میوه و سبزی در سالهای متوالی در محیط کشت نامناسب  منجر به اسیدی شدن خاک در اثر کشت و یا کمبود کلسیم و سایر عناصر کمیاب به دلیل از بین رفتن ساختار خاک در  محیط کشت می شود، در نتیجه کیفیت میوه های برداشت شده کاهش می  یابد و یا کیفیت میوه در طول نگهداری از بین می رود.  با مصرف درست و منظم کودهای کلسیم 34 درصد بمب می توانید از این مشکلات جلوگیر ی کنید.

مشخصات کود کلسیم 34 درصد بمب

سریع الجذب در گیاهان و طبیعی

کاملاً محلول در آب و بلافاصله در دسترس گیاهان  قرار می گیرد.

فاقد ناخالصیها و  بذور علف های هرز و ترکیبات مضر

افزایش جذب سایر مواد مغذی

کیفیت گیاه را بهبود می بخشد و تحمل به آفات و بیماری ها را افزایش می دهد.

قابل استفاده به عنوان کود برگی در گیاهان مختلف

مناسب برای سیستم های کود دهی بدون خاک

قابل اختلاط با برخی از کودهای شیمیایی در صورت لزوم

عرضه در بسته های 5، 10 و 20 کیلویی

در پایان

کودهای 34 درصد بمب با ترکیبات مناسب و درصد متعادل کلسیم یکی از بهترین کودها در کشاورزی شناخته شده اسن . با توجه به برند تجاری و کشاورزی این کود در صورت استفاده از آن به طور قطع محصولات خوبی برداشت خواهد شد. بنابراین می توانید با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری