سه بیست برای سانسوریا

کود سه بیست برای سانسوریا

آخرین مقالات

کود سه بیست برای سانسوریا

گیاهان سانسوریا یکی از گیاهان زیبا در داخل منزل  هستند و دارای  انواع مختلفی هستند.این گیاهان دارای برگ های تیره، سفت و عمودی می باشند.اگر می خواهید گیاه  سانسوریا شما مواد مغذی مورد نیاز خود در بهترین شکل ممکن دریافت کند، باید آن را  با کودهای مناسب  سه بیست کود دهی کنید.

فواید کود دهی گیاهان سانسوریا با کود های سه بیست شوک

کود دهی  گیاهان سانسوریا با کودهای سه بیست مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تامین می کنند و آنها را در  سلامت کامل نگه می دارند.ممکن است سال ها طول بکشد تا گیاه سانسوریا  به شما نشان دهد که کاملاً به مقداری کود نیاز دارد، بنابراین  کوددهی صحیح گیاه سانسوریا با کودهای سه بیست شوک  می تواند به رشد آن کمک کند و اگر به درستی انجام شود، مشکلات کمتری برایش ایجاد می کند.کوددهی گیاهان سانسوریا با کودهای سه بیست  شکوفه دهی آنها  افزایش می  دهد.

کود سه بیست برای سانسوریا

 

انتخاب کود سه بیست برای سانسوریا

انتخاب یک کود مناسب می تواند سخت ترین بخش برای شروع  دوره رشد گیاه باشد، گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب وجود دارد و برخی از کودها بهتر از بقیه هستند. که ما به شما کودهای سه بیست شوک را  پیشنهاد می کنیم، این کودها ارگانیک و مایع هستند و مزیت دیگری که دارند سازگا با محیط زیست هستند و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند.این کودها کیفیت بالایی و ارزش غذایی خوبی دارند. همچنین کودهای سه بیست  شوک غلیظ و دوام طولانی دارند و مدتها می توان از آنها استفاده کرد.

 

دانستنیهای کود دهی گیاهان سانسوریا با کودهای سه بیست شوک

دانستن اینکه اینکه کودهای سه بیست  چگونه در خاک گیاه شما عمل  می کند و چرا باید کوددهی شود، یکی از نکات کلیدی در انجام صحیح  کوددهی با این نوع کودها است. نسبت 20-20-20 روی برچسب آن به درصد NPK نیتروژن، فسفر، پتاسیم مربوط می شود، این اعداد روی بسته هر کودی قابل مشاهده است.  کودهای  نانو سه بیست شوک  شامل  20 درصد مواد موثره نیتروژن،20  درصد دیگر فسفر و 200 درصد پتاسیم می باشند درصد باقیمانده ریز مغذی ها یا سایر موادی است که به گیاه  در رشد بهتر  کمک می کند.

 

کود سه بیست برای سانسوریا

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

نحوه استفاده کودهای سه بیست شوک در سانسوریا

هر بار که گیاه سانسوریا خود را آبیاری می کنید، مواد مغذی و آب از طریق ریشه ها جذب می شوند، بنابراین این مواد مغذی به آرامی از خاک تخلیه می شوند. اگر گیاه را کوددهی نکنید، در نهایت مواد مغذی کلیدی آن تمام می‌شود و نشانه‌هایی از کمبود با زرد شدن برگ‌ها  نشان می‌دهد. بیشتر گیاهان سانسوریا کمبود مواد مغذی را  خیلی دیر  نشان می دهند ، بنابراین اگر شما به زرد شدن برگ توجه کنید، سریع تر می توانید متوجه کمبود عناصر غذایی آن شوید.گیاهان سانسوریا در زمان پیری و در صور آبیاری بیش از حد  برگ‌هایشان زرد می‌شوند.بنابراین مطمئن شوید که علت زردی کمبود موادغذایی موردنیاز گیاه است بعد کوددهی را شروع کنید.

 

زمان کوددهی گیاهان سانسوریا با کودهای سه بیست شوک

گیاه سانسوریا در نور زیاد هر 3 ماه یکبار کود دهی کنید.

نور متوسط  دو بار در سال کود دهی کنید.

نور کم  یک بار در سال کود دهی کنید

 

مراحل و تاثیر کود سه بیست برای سانسوریا با کودهای سه بیست شوک

1-آب و کود را مخلوط کنید

این مرحله  مهم‌ترین مرحله است، زیرا  در صورت  استفاده نادرست  امکان  آسیب رسیدن در گیاه  وجود دارد،  بنابراین  اگر بیش از حد از کود استفاده می کنید، خطر سوختگی وجود دارد  که می تواند با قهوه ای شدن نوک و لبه های  برگ ها به  گیاه شما آسیب برساند.

2-برچسب کوددهی

برچسب  روی  بسته بندی کود را بخوانید و مطمئن شوید که مقدار مناسبی از کود را برای مقدار آبی که اندازه‌گیری کرده‌اید اضافه می‌کنید. در غیر این صورت،  اگر کود کمتری نسبت به آب  اضافه کردید،  خطر آسیب رساندن به گیاه وجود دارد.هنگامی که کود را در آب خنک ریختید، آن را با یک چوب یا قاشق مخلوط کنید تا مطمئن شوید که کاملاً در آب حل می شود.

3- خاک را خیس کنید

خاک را کاملاً خیس یا اشباع کنید تا آب از ته گلدان شما شروع به خارج شدن کند. این کار باعث می شود تمام خاک گلدان فرصتی برای پر کردن مواد مغذی خود و رسیدن به تمام ریشه های گیاه داشته باشد. اگر گلدان گیاه   زهکشی خوبی ندارد،  باید مراقب میزان آبیاری  گیاه  باشید.  گیاه را با مقدار زیادی آب آبیاری کردید،  آب اضافی در ته گلدان باعث می‌شود که ریشه‌های  گیاه پوسیده شود و گیاهان از بین بروند یا تعداد زیادی از شاخ و برگ‌های خود را از دست بدهند.

 

اشتراک گذاری