تاثیر فروت ست بر روی به لیمو

شرایط رشد گیاهان به لیمو چگونه است

آخرین مقالات

شرایط رشد گیاهان به لیمو چگونه است

گیاه دارویی به لیمواولین بار در قرن هجدهم توسط اسپانیایی ها برای عطر خوب آن  به اروپا آورده شد، به لیمو علاوه بر بوی مطلوب برای آرامش اعصاب هم مفید و دارای ویتامین های مختلف A، B و C  می باشد، علاوه بر این این گیاه هضم کننده غذا و دارای آنتی اکسیدان و ضد اسپاسم نیز  هست. اما استفاده طولانی مدت ممکن است باعث تحریک معده می شود.گیاهان چند ساله به لیمو  در زمستان  برگ ریزان دارند  و به محافظت در دمای زیر 4 درجه سانتیگراد نیاز دارند. هرگز قبل از پایان تابستان گیاه را برداشت نکنید،  برگ های جدید در اواخر بهار دوباره ظاهر می شوند.

بهترین زمان کشت گیاهان به لیمو 

بهترین زمان کشت این گیاه در فواصل اسفند تا فروردین است، زمین کشت به لیمو باید از رطوبت کافی برخوردار بوده و خاک نرمی داشته باشد تا ریشه به لیمو بتواند به خوبی رشد کند و مواد غذایی به بهترین نحو به آن برسد. کشت به لیمو هم از طریق بذر و هم قله زنی می تواند انجام شود.

تاثیر فروت ست بر روی به لیمو

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

 

نحوه  قلمه زنی  گیاهان به لیمو

بهترین روش تکثیر و قلمه زنی گیاهان به لیمو  از طریق قلمه های  نرم ساقه ردر اواخر بهار است  یا با استفاده از  قلمه های نیمه سخت در اواخر تابستان یا اوایل پاییز انجام می شود. در 2 سال اول  رشد در گلدان گیاه را قرار دهید  تا در محیط بدون یخبندان بزرگ  شود.

بهتر است گیاهان به لیمو را با کودهای طبیعی و غیر شیمیایی تغذیه کنید، چرا که این کود ها از شوری خاک جلوگیری و  زمین را برای کشت گیاهان آماده  می کنند. کودهای ارگانیک حاوی مواد  ریز مغزی های فراوان و مفید برای گیاهان و درختان است، سبب بهبود طعم محصول و عطر خوب آن می شود.

اشتراک گذاری