کاشت درخت انجیر

کاشت درخت انجیر

آخرین مقالات

کاشت درخت انجیر

انجیر را درمناطق  گرم و در آفتاب کامل بکارید، انجیر های گلدانی  را به خوبی آبیاری کنید و به محض میوه دهی ، هر هفته با کود مخصوص کوددهی کنید. سالی یکبار از کود کمپوست یا کود دامی پوسیده شده استفاده کنید، چون این کودها خاک را حاصلخیز و علفهای هرز را از بین می برند.

روش‌های کاشت درختان انجیر

کاشت از طریق بذر

برای کاشت درخت انجیر از طریق بذر ابتدا باید دانه‌های انجیر را از قسمت گوشتی میوه جدا کنید و سپس شسته  و بگذارید خشک شوند. بعد در یک گلدان با عمق و زهکشی  مناسب بکارید. خاک  گلدان باید سبک و مرطوب باشدو بذر را به‌ صورت سطحی بر روی آن قرار دهید. روی بذرها را با استفاده از یک ‌لایه نازک خاک نرم بپوشانید و آبیاری کنید.

کاشت از طریق نهال

اگر گلدان کوچکی برای کاشت نهال انتخاب کنید، رشد گیاه دچار اختلال می‌شود و ریشه نیز ممکن است از بین برود. هنگام انتخاب گلدان بهتر است سراغ گلدان‌های سرامیکی بروید تا گرم و سرد شدن آن به‌ خوبی انجام شود.

در مورد کودهای اسید هیومیک بیشتر بدانیم 

زمان مناسب کاشت درختان انجیر

توجه داشته باشید مناسب‌ ترین فصل برای کاشت و پرورش درخت انجیر در گلدان، اوایل فصل بهار یا اواخر زمستان است. هنگام قرار دادن نهال داخل گلدان مواظب باشید ریشه صدمه نبیند یا قطع نشود زیرا در چنین شرایطی رشد آن به‌ طور کامل متوقف می‌شود و تمام زحمات‌تان هم به هدر خواهد رفت. در آخر نیز اطراف ریشه را با استفاده از خاک غنی پر کنید و به‌ آرامی آن را فشار دهید.

کاشت درخت انجیر

نحوه آبیاری درخت انجیر

 

درختان انجیر بعد از کاشت باید به‌ صورت مرتب آبیاری شود تا ریشه‌شان خشک نشود و رشد مطلوبی داشته باشند. در اوایل کاشت درختان را آبیاری کنید تا ریشه‌ها به‌ خوبی سیراب شوند. هنگام باردهی درخت باید میزان آبیاری را کمتر کنید زیرا آب‌دهی زیاد در این زمان موجب کاهش شیرینی میوه‌ها خواهد شد.

 

سخن پایانی

همانطور که ذکر شد درختان انجیر را بهتر است در اسفند ماه  یا نیمه اول فروردین‌ ماه به صورت اصولی در خاکی  با حاصلخیزی مناسب بکارید. همچنین اگر در زمینه کاشت و پرورش درخت انجیر  سوالی دارید می توانید با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید.

اشتراک گذاری